English

مرتضی میرباقری گفت:

شاید کلاه قرمزی به نوروز برسد / هر فصل یک سری برنامه های طوفانی داشتیم

نشست خبری معاون سیما در خصوص برنامه های نوروز ۱۳۹۸ برگزار شد

شاید کلاه قرمزی به نوروز برسد / هر فصل یک سری برنامه های طوفانی داشتیم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، نشست خبری معاون سیما در خصوص برنامه های نوروز ۱۳۹۸ با حضور احمدی افزادی و طاهری مدیر اجرایی معاونت سیما، در تالار شیخ بهایی مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

مرتضی میرباقری در ابتدای این نشست ضمن تبریک حلول سال نو و فرارسیدن ماه رجب به اهم اتفاقات رسانه ملی در سال ۹۷ پرداخت و گفت: ارزیابی ما این است که در هر فصل یک حرکت رو به رشد و طوفانی داشتیم.

وی تشریح کرد: در فروردین ماه با ویژه برنامه نوروز، پایتخت، کلاه قرمزی و فیلم های مستند، در رمضان با سریال بچه مهندس و در تابستان با جام جهانی و سریال پدر، در پاییز هم رسانه ملی حرکت جامعی را برای مقابله با حرکت ترامپ که از سرگیری تحریم ها از سیزده آبان انجام داد و راه پیمایی ربعین، سریال بانوی امارت در زمستان توانستیم با شکوه ترین راهپیمایی بیست و دو بهمن را رقم بزنیم و جریان ساز باشیم .

معاون سیما در ادامه افزود: در سالی که گذشت در سطح شبکه های ملی همچون شبکه سه و پنج، در سطح مدیران گروه های برنامه ساز، شوراهای سردبیری برنامه ها جوانگرایی ویژه ای داشتیم تا نکته ای که مقام معظم رهبری سالها بر آن تاکید داشتند در معاونت سیما رقم بخورد.

وی افزود: صدها برنامه در ساختارهای مختلف انیمیشن، سریال و مستند ها در حوزه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تولید کردیم و به سمع و نظر مردم رساندیم. بیش از هفتاد درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمده اند و عملا نه انقلاب و نه دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده اند که ما موظف بودیم در مورد جنایات پهلوی اطلاعات کافی را در اختیار آنها قرار دهیم.

میرباقری در ادامه اظهار داشت: صنعت سریال سازی که سالها تعطیل شده بود احیا کردیم و مهمترین نشانه آنها آغاز کار دو سریال الف ویژه سلمان و موسی (ع) است که قطعا تراز سریال سازی ایران را ارتقا خواهند داد.

وی افزود: آخرین اتفاقی که ما در سال ۹۷ رقم زدیم ارتقاء پنجمین دوره جشنواره جام جم بود. اینها قله های فعالیت ما در سالی که از نظر معیشتی و اقتصادی درگیر مسائل جدی که توسط دشمن و برخی بی تدبیری های داخلی بوجود آمد و تلاش کردیم که در کنار مردم باشیم تا از این مرحله هم عبور کنیم.

معاون سیما در ادامه به برنامه های نوروزی پرداخت و گفت: امسال نوروز مصادف شده با رجب و روز سیزده رجب، ولادت حضرت علی و روز پدر و روز طبیعت است.از همان روزهای اول با ایام اعتکاف روبرو هستیم.

وی افزود: در ویژه برنامه های سال تحویل هم علاوه بر اینکه میزبان هنرمندان هستیم در شبکه سه در کنار مهمانان سنتی، میزبان تعداد زیادی از مهمانانی هستیم که استعداد های خاص دارند و آن را در سال ۹۷ ظهور و بروز داده اند. در واقع برگزیدگان برنامه عصر جدید به این برنامه می آیند. در شبکه یک هم میزبان چهره های مردمی هستیم که انتخابشان هم اکنون در دست اجراست.

میرباقری ادامه داد: در کنار این برنامه های سال تحویل، در برنامه های نوروزی سه سریال جدید نوروزی در شبکه های یک، دو و سه داریم. که دو تا آن کمدی و طنز هستند و سریال شبکه دو داستان شیرینی دارد اما طنز نیست. شبکه پنج تدبیر کرده و سریال عطسه را دارد. امیدواریم که فصل جدید کلاه قرمزی برسد.

وی در مورد فیلم های سینمایی هم گفت: ۱۴۰ فیلم سینمایی ایرانی و خارجی در نظر گرفته ایم که فیلم های ایرانی مطرح سال ۹۶ و ۹۷ را نمایش خواهیم داد.

معاون سیما به نوآوری دیگری در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر هفده شبکه رسمی، هفت شبکه مجازی هم در کنار آنها طراحی کرده ایم.

وی تشریح کرد: همه شبکه ها در هر ساعت روز یک سریال در حال نمایش است که یک شبکه مجازی سریال هم خواهیم داشت. در واقع سریال، مستند، مسابقه، فیلم سینمایی، برنامه کودک و نوجوان و انیمیشن و راهیان نور شبکه های مجازی نوروزی هستند.

میرباقری در ادامه افزود: به دو امر هم در نوروز سال ۹۸ توجه ویژه داریم. اول امنیت است که برنامه های ویژه ای با مشارکت نیروی انتظامی تولید شده که در تمامی ایام نوروز با تمامی بخش های مختلف پلیس در ارتباط هستیم و اطلاع رسانی می کنیم.دوم به دلیل اینکه شیوه تغذیه مردم در نوروز تغییر می کند شبکه سلامت دو ویژه برنامه زنده را در این ایام پخش می کند و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهد به محض اینکه نوروز به پایان برسد ما باید آماده برنامه های رمضان و تابستان شویم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه