English

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی منصوب شد

طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام رئیسی حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی شد.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری موج، طی مراسمی باحضور سیدرضا فاطمی امین قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی معرفی شد.

در این مراسم فاطمی‌امین ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به تأکیدات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بر توجه به محرومان و مستضعفان اشاره و عنوان کرد: اهمیت محرومیت‎زدایی بسیار شفاف و روشن در منشور هفتگانه مقام معظم رهبری بیان شده و معظم‎له به موضوع توجه به محرومان بسیار پر رنگ و روشن تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی سه رویکرد مورد توجه است، نکته اول اینکه در واقع در موضوع امدادرسانی به نیازمندان یک رابطه دو طرفه بین احسان کننده و نیازمند وجود دارد؛ احسان به دیگران و انفاق به هم‌نوعان، موجب تربیت معنوی و پرورش روح انسانی می‌شود و چه بسا در انفاق احسان کننده محتاج‌تر باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دومین موضوع حائز اهمیت در محرومیت‌زدایی را برخورداری از نگاه چند بعدی معرفی و اظهار کرد: کمک‌های مقطعی و امدادرسانی‌ها در جنبه‌های گوناگون به نیازمندان بسیار ارزشمند و مهم است، اما باید در فرآیند محرومیت‌زدایی بسترهای ایجاد فقر را از میان برد و برای توانمندسازی محرومان تلاش کرد.

وی سومین نکته در محرومیت‌زدایی را کار گروهی خواند و اظهار کرد: منابع مالی آستان قدس رضوی به هیچ وجه برای رفع نیازهای تمام محرومان و فقرا کافی نیست، اما مهم‌تر از منابع مالی، اعتباری است که این آستان مقدس در جامعه دارد.

فاطمی امین گفت: این اعتبار می‌تواند افراد، ظرفیت‌ها و امکانات گوناگون را گردهم آورد و در قالب اقدامات داوطلبانه در راستای رفع نیاز محرومان به کار گیرد.

در پایان این مراسم از زحمات مصطفی خاکسار قهرودی معاون سابق امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تقدیر به عمل آمد و با اهدای حکم از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حامد صادقی به عنوان سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس معارفه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه