English

سیزدهمین شب طنز انقلاب اسلامی برگزار شد

سیزدهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان نطنز، به همراه اجرای برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی طنز، استندآپ کمدی، سرود و ترانه خوانی طنز از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در حسینیه هنر برگزار شد.

سیزدهمین شب طنز انقلاب اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، سیزدهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان نطنز ، به همراه اجرای برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی طنز، استندآپ کمدی ، سرود و ترانه خوانی طنز از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در حسینیه هنر با اجرای علی زکریایی برگزار شد.

این شب طنز با شعرخوانی طنز امیر حسین کمال زارع، از فعالان و طنزنویسان کشور آغاز شد که بخش هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

شراب آلوده‌ای، مستی، به خون‌خواری چه مشتاقی!

تو را می گویم ای یارو! تو را می خوانمت یاغی!

جنون افتاده بر جانت، بیابان گرد صحرایی!

مُخَت هنگیده دیوانه! نمی فهمی ز بس داغی

این مراسم با شعرخوانی رضا خوش‌تراش پسندیده، ادامه پیدا کرد که قسمتی از سروده طنز پسندیده را در ادامه می‌خوانید.

مرغ و گوشت هم صفش طویل شده

شام ما کالباس و سوسیس است

در ادامه این برنامه نوبت به اجرای یک استندآپ کمدی رسید. امیر علی هاشمی، که اجرای این برنامه را برعهده داشت استندآپ خود را با موضوع سلبریتی های سینمایی حاضر در جشنواره فیلم فجر امسال و تیپهای ظاهری خاص برخی از آنها و وضعیت اقتصادی امروز جامعه ایران اجرا کرد. این اجرا با استقبال بسیار خوب مخاطبان حاضر در سالن روبرو شد.

در ادامه امیر معظمی گودرزی شعر طنزش را اجرا کرد. بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

پسرم یاد بگیر این همه دعوا نکنی

شیشه را نشکنی و ولوله بر پا نکنی

در بخش بعدی این شب طنز نوبت به نثرخوانی شاهرخ بایرامی، رسید. بایرامی، در این برنامه نثر طنزی را درمورد واردات گواسفند با هواپیما قرائت کرد که بخش هایی از آن را می خوانید.

«میش ها و گوسفندان، سلام از طرف شرکت هواپیمایی فلان، خلبان گاوچران و سایر چوپان های پرواز ورود شما را به هواپیمای ایرباس خوش آمد می گوییم. شماره پرواز کیلویی 100 هزار تومن و مقصد ما تهران می باشد. مدت زمان این پرواز تا طویله مقصد 11-12 ساعت تعیین شده و تا ارتفاع 40 هزارپا هوا میره نمی دونی تا کجا میره...»

بنابرین گزارش، در ادامه این برنامه، حاج آقا رضایی از اهالی روستای «پیته نو» که در روزهای اخیر کلیپ راهپیمایی 22 بهمن آنها در فضای مجازی مطرح شده بود، به روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: این آقای ترامپ که تازه رئیس جمهور شده بود و آمده بود و به ملت ایران بد و بی راه می گفت و توهین کرده بود. از طرف دیگر هم رهبری در سال 95 فرموده بودند که آتش به اختیار عمل کنید. ما گفتیم که چکار کنیم که یک گوشمالی هم به او بدهیم. اینگونه شد که با زبان شیرین محلی مازندرانی در کنار راهپیمایی 22 بهمن 95 ویژه برنامه ای را اجرا کردیم. البته قصد نداشتیم که آن را منتشر کنیم.

رضایی ادامه داد: اما با انتشار گسترده این ویدئو عصر همان روز همه با ما تماس گرفتند که آقا چه کار کردی؟ ترامپ تو را می گیرد و می کشد و به اینجا موشک می زند و... این گذشت تا سال 96 که حضرت آقا فرموده بودند 22 بهمن تماشایی راه می اندازیم. باز هم این ویدئو با استقبال فراوان مردم روبرو شد. به صورتی که امسال از ما پرسیدند که همانند سال های قبل برنامه ای داریم یا نه؟ جواب دادم تا زمانی که ترامپ است ما این برنامه را داریم.

در ادامه حاج آقا رضایی همان شعری را که در ویدئو اجرا کرده بود، قرائت کرد و حاضران در سالن برگزاری این شب شعر طنز با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود او را همراهی کردند.

این مراسم در ادامه با شعرخوانی فرهاد موحدی، همراه شد. موحدی، در این برنامه شعر طنزی را درمورد ساندیس اجرا کرد که قسمتی از آن می خوانید.

عزیز و عالی و زیباست ساندیس 

قشنگ و شیک و بی همتاست ساندیس 

به قدری طعم آن خوب است و عالی 

که دائم بر سرش دعواست ساندیس 

در ادامه برنامه نوبت به شعرخوانی محمدحسین مهدویان، رسید. مهدویان، در این برنامه شعر طنزی را اجرا کرد. بخش هایی از آن را می خوانید.

گل پسر ارشد من رضا جان

نواده در به در رضا خان

الان کجایی که ببینی بابات

داره وصیت می نویسه برات

بخش دیگر این برنامه به اجرای یک مسابقه طنز تلفنی درمورد جان بولتون یکی از مقامات دولت ترامپ که در یکی از سخنان خود به ملت ایران توهین کرده بود اختصاص داشت که این برنامه نیز با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد.

در ادامه سیزدهمین شب طنز انقلاب و بعد از شعرخوانی محمد سلامی، سرود طنز «برانداز» اجرا و رونمایی شد که طی آن اعضای گروه سرود با صورتک‌های ربع پهلوی، عمو سام، مجید توکلی، محکوم فتنه 88، نتانیاهو، مسعود رجوی و... به روی سن حاضر شدند.

علی نصیرنژاد بعد از اجرای این قطعه موسیقی در سخنانی گفت: ترانه این کار توسط خانم رجایی گفته شده است. ملودی و تنظیم کار برعهده خودم بوده است. اجرای کار هم توسط آقایان مهدی ذوالفقاری، مهدی سینا و کمیل احمدی انجام شده است.

بعد از این رونمایی، نوبت به شعرخوانی محمدحسین علیان، رسید. علیان، در این برنامه شعر طنزی را اجرا کرد. بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

ای که میخوانی نمازت را سریع و سرسری

 آبروی خویش را پیشِ ملائک میبری

با چنین سرعت نفهمیدی خودت چی خوانده‌ای

با زبان انگلیسی خوانده‌ای یا آذری؟

این مراسم با شعرخوانی امین شفیعی ادامه یافت که بخش هایی از این شعرخوانی را در ادامه می خوانید.

در زمان شاه کشور خوشگل و آباد بود

برف و باران بیشتر بود و کمی هم باد بود

مردم از روی زمین ها پول بر می داشتند

 یا هلی کوپتر به جای خودروهاشان داشتند 

سپس نوبت به حسین آقایی، رسید تا بخش دوم استندآپ کمدی برنامه شب طنز انقلاب اسلامی را با موضوع اینستاگرام و رفتار مردم در فضای مجازی با یکدیگر برای مخاطبان حاضر در مراسم اجرا کند. این بخش نیز با استقبال بسیار خوب حاضران در سالن روبرو شد.

آخرین بخش شعرخوانی سیزدهمین شب شعر طنز انقلاب به اجرای شعری طنز توسط محمدرضا شکیبایی زارع، اختصاص داشت.

در انتهای این برنامه نیز مراسم اهدای جایزه به برگزیده سوال ویژه حاضران در برنامه برگزار شد که در این بخش علیرضا کریمی، به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد و جایزه ویژه خود را که یک عدد ساک دستی ساخته شده با ساندیس بود به همراه چند عدد آب میوه ساندیس دریافت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه