English

افتتاح نمایشگاه تجسمی فجر بدون حضور وزیر ارشاد / غیبت معنا دار وزیر در افتتاحیه نمایشگاه

مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار بخش اصلی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بدون حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه تجسمی فجر بدون حضور وزیر ارشاد / غیبت معنا دار وزیر در افتتاحیه نمایشگاه

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، به رغم حضور سیدمحمد مجتبی حسینی معاون هنری،  هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره تجسمی فجر، امیر سقراطی دبیر هنری جشنواره و جمعی هنرمندان تجسمی و برخی از اصحاب رسانه و برخلاف اعلام قبلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار بخش اصلی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور نخواهد یافت.

بسیاری این غیبت را به دلیل حواشی پیش آمده در مراسم شب گذشته  افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ، قلمداد می کنند گرچه این نمایشگاه در سال گذشته هم بدون حضور وزیر ارشاد افتتاح شده بود.

شایان ذکر است که بر اساس اعلام قبلی دبیر هنری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قرار بود که نمایشگاه بخش اصلی و مسابقه ‌جشنواره با اسم طوبای زرین ساعت پانزده امروز 10 بهمن ماه با حضور سید عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه فرهنگی ‌هنری صبا افتتاح شود.

 همانطور که پیشتر اعلام شده در این نمایشگاه 604 اثر از 485 هنرمند در این ‌نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه، 74 اثر از ۶۰ هنرمند در رشته خوشنویسی، ۷۰ اثر از ۶۶ هنرمند در رشته عکاسی، 74 اثر از ۵۶ هنرمند رشته کاریکاتور، ۳۹ اثر از 30 هنرمند در رشته گرافیک، ۶۸ اثر از ۵۵ هنرمند در رشته مجسمه‌سازی، ۱۰۵ اثر از ۷۹ هنرمند در رشته نقاشی، ۶۰ اثر از ۴۹ هنرمند در رشته نگارگری، ۳۲ اثر از ۲۹ هنرمند در رشته هنرهای جدید، ۸۲ اثر از 61 هنرمند در رشته تصویرسازی حضور دارند. همچنین در بخش سرامیک نیز ۱۶ اثر از 9 هنرمند برای حضور در جشنواره انتخاب شده است.

علاقمندان تا 15 اسفند می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

مراسم ‌اختتامیه و اهدای جوایز این بخش نیز در روز 15 اسفند در تالار وحدت برگزار می شود.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه