English

طراح پروژه آرگو درگذشت

تونی مندز مامور سازمان سیا، طراح پروژه و نویسنده کتاب آرگو از دنیا رفت.

طراح پروژه آرگو درگذشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ورایتی، افسر اسبق سازمان سیا تونی مندز که در سال 1980 به فراری دادن 6 آمریکایی از ایران کمک کرد و فیلم آرگو بر اساس اقدامات او ساخته شده بود، در سن 78 سالگی درگذشت.

مشاور مندز، کریستی فلچر این خبر را روز شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد. وی گفت: اول صبح امروز، سرانجام آنتونیو (تونی) مندز تسلیم بیماری پارکینسون شد که از ده سال قبل به آن مبتلا بود. او در محاصره عشق و محبت اطرافیانش قرار داشت و همه دلتنگ وی خواهند بود. آخرین کاری که مندز و همسرش انجام دادند رساندن آخرین کتاب به دست ناشر بود. او اکنون در وضعی آرام و خوشحال ازاینکه تمامی داستان هایش را گفته این جهان را ترک کرده است.

بر اساس پیام فلچر، مندز در یک مراسم خصوصی و در قبرستان خانوادگی در نوادا دفن خواهد شد.  

شایان ذکر است که فیلم سینمایی آرگو به کارگردانی و با بازی بن افلک، اقتباسی از کتاب مندز با عنوان آرگو: چگونه سیا و هالیوود با هم مهمترین کار نجات تاریخ را انجام دادند بود که در یکی از سیاسی ترین دوره های اسکار سه جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین تدوین و بهترین فیلم را از آن خود کرد.

گرچه با تبلیغات انجام شده این فیلم سیاسی ضد ایرانی در دنیا دیده شد اما می توان آن را یک تحریف واقعیت نامید، چرا که سعی در مخدوش نشان دادن چهره ایران و نقلاب اسلامی داشت.

این فیلم راوی فریبکاری امریکاییان و ورود آنها به کشور بر اساس طرحی از سوی تونی مندز و در قالب یک گروه فیلمسازی برای خارج کردن کارمندان فراری سفارت امریکا از ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه