English

‌ همراه با انتخاب آثار یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛

۶۰۴ اثر در نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر / اسامی ۴۸۵ هنرمند راه یافته اعلام شد

در مجموع 604 اثر از 485 هنرمند در 9 رشته هنری پذیرفته شده است.

604 اثر در نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر / اسامی 485 هنرمند راه یافته اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بنا بر اعلام دبیرخانه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و پس از برگزاری بیش از 10 ها جلسه داوری توسط 30 داور و 9 دبیر طی ماه گذشته، 604 اثر از 485 هنرمند در 9 رشته هنری به این دوره از جشنواره راه یافتند.

با پایان گرفتن زمان داوری ها و در حالیکه روزشمار آغاز به کار یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر کلید خورده است، در حالیکه روزشمار آغاز به کار یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر کلید خورده است، دبیرخانه این رویداد، اسامی راه یافتگان به نمایشگاه این جشنواره را به تفکیک رشته ها اعلام کرد.

بیشترین تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر به ترتیب متعلق به رشته های نقاشی، تصویر سازی، خوشنویسی و کارتون و کاریکاتور، عکاسی، مجسمه، نگارگری، گرافیک و هنرهای جدید است. همچنین از نکات قابل توجه این دوره از جشنواره حضور پر رنگ بانوان در میان اسامی پذیرفته شدگان است به طوریکه از 485 هنرمند نزدیک به نیمی از هنرمندان (223 هنرمند) از میان بانوان هستند.

در مجموع از میان 604 اثر از 485 هنرمند پذیرفته شده در این رویداد، در بخش تصویرسازی تعداد آثار منتخب 82 اثر از 61 است. در بخش خوشنویسی 74 اثر از 60 هنرمند به نمایشگاه راه پیدا کرد. همچنین در بخش های عکاسی و کاریکاتور و کارتون به ترتیب 70 اثر از 66 هنرمند و 74 اثر از 56 هنرمند انتخاب شدند.

39 اثر از 30 هنرمند در رشته گرافیک و 68 اثر از 55 هنرمند در رشته مجسمه در نمایشگاه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش در می آید. در رشته های نقاشی و نگارگری نیز به ترتیب داوران هر کدام از رشته ها 105 اثر از 79 هنرمند و 60 اثر از 49 هنرمند را انتخاب کردند. دررشته هنرهای جدید نیز 32 اثر از 29 هنرمند به این دوره از جشنواره راه یافت تا در هر رشته هنرمندان با آثارشان برای کسب طوبای زرین جشنواره به رقابت بپردازند.

اسامی منتخبین راه یافته به این نمایشگاه در سایت جشنواره به نشانی http://www.ivafestival.ir در دسترس علاقمندان و شرکت کنندگان است.

گفتنی است اطلاعات مربوط به رشته سرامیک نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه 1397 برگزار ‌می ‌شود. در این ‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه