English

بهروز شعیبی در گفتگو با خبرگزاری موج:

درخشش جوانان در جشنواره به چشم خواهد آمد/ایده آل ترین اتفاق برای سینمای ایران رقم خورده

بهروز شعیبی گفت: با احترام به پیشکسوتان، خیلی خوشحالم که کارگردانان هم دوره ما و جوان، فیلم های بسیار درخشان و خوش ساختی ساخته‌اند که فکر می‌کنم این مسئله خودش را در جشنواره نشان بدهد.

درخشش جوانان در جشنواره به چشم خواهد آمد/ایده آل ترین اتفاق برای سینمای ایران رقم خورده

بهروز شعیبی، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران و از اعضای هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد تجربه جدید حضورش در جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب، گفت: موقعی که قرار شد که در این بخش حضور یابم، یک مقدار نگرانی داشتم چون هم با کار سنگین و هم مسئولیت سنگینی روبرو بودم. اما در حال حاضر احساس بدی ندارم؛ چرا که به عنوان یک تجربه شخصی، فرصت بسیار خوبی برایم فراهم شده است و از دوستان هم به همین دلیل تشکر کرده ام.

این هنرمند سینماگر در مورد فضای حاکم بر جلسات انتخاب آثار گفت: به نظر من، مجموع این هفت نفر خیلی سعی کرده‌ایم تا در برخورد با آثار، چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ مضمونی، به عدالت نزدیک باشیم. در پایان این تجربه، نه به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب بلکه به عنوان یک فرد حاضر در این اتفاق، فکر می‌کنم که اگر دبیری مانند آقای ابراهیم داروغه‌زاده که این قدر هم گوش شنوا دارند و با این جمع همراهی کردند، بالای سر این مجموعه نبودند، این اتفاق به این خوبی رقم نمی‌خورد.

شعیبی تشریح کرد: ما وقتی با هم گپ می زدیم، بسیار تلاش کردیم تا به سطح کیفی متناسب با جشنواره و فیلم ها امتیازات درست بدهیم؛ که البته در مورد موفقیت ما در این زمینه، باید دیگران نظر بدهند.

کارگردان دارکوب، در پاسخ به اینکه در این جمع، شما از معدود افراد یا تنها فردی هستید که توامان تجربه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی سینمایی داشته‌اید؛ با این شرایط، آیا تا چه حد فیلم های راه یافته به جشنواره امسال را تا چه میزان شگفتی آفرین دیدید، گفت: به نظر من در این دوره چند فیلم قابل اعتنا و اتکا داریم و با احترام به پیشکسوتان، خیلی خوشحالم که کارگردانان هم دوره ما و جوان، فیلم های بسیار درخشان و خوش ساختی ساخته‌اند که فکر می‌کنم این مسئله خودش را در جشنواره نشان بدهد.

وی تاکید کرد: در عین حال اسامی بزرگ و درخشانی در جشنواره هستند که رغبت و تمایل علاقه‌مندان و تماشاگرانی که از دنبال کنندگان آثار این بزرگان هستند را، برای دیدن فیلم هایشان بر می انگیزد.

شعیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه تعداد زیاد آثاری که دیده اید، سال آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که سال پیش رو، سال بسیار خوبی برای سینمای ایران باشد؛ و فکر می کنم که فیلم های خوبی داریم که در عین حال که کیفیت خیلی خوبی دارند، با مخاطب هم ارتباط بسیار خوبی برقرار می کنند.

این هنرمند افزود: شاید بتوان گفت که در بعضی از فیلم ها، یک تغییر نگاه به سینمای جشنواره‌ا‌ی و همچنین سینمایی حرفه ای صورت گرفته است. به نحوی که فکر می کنم این فیلم ها، هم در جشنواره و هم در اکران موفق باشند و این یکی از بهترین و ایده آل ترین اتفاق ها بر سینمای ایران است.

شعیبی تاکید کرد: در واقع همانطور که این فیلم ها که برای جشنواره کیفیت مناسبی داشتند، برای اکران هم از کیفیت مناسبی برخوردارند.

کارگردان فیلم سیانور در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تجربه ساخت اثری که به نوعی یک فیلم سیاسی-تاریخی به حساب می آید، ارزیابی شما در مورد آثاری از این دست در بین فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره، گفت: اجازه بدهید که الان، خیلی به این سوال شما پاسخ ندهم و اجازه بدهید که فیلم ها در جشنواره دیده شود؛ شاید برآوردی که در مورد تعداد فیلم های سیاسی در این دوره دارید خیلی با آنچه در واقعیت جشنواره رخ می‌دهد منطبق نباشد.

بهروز شعیبی در پایان گفت: ترجیح می دهم که در مورد فیلم هایی که دیده نشده صحبتی نکنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه