English

هادیان گفت؛

فعالان حوزه کودک هم صنفی های خود را به سمت تولید محتوای مناسب دعوت کنند

هادیان گفت:بهترین اتفاق این است که فعالان حوزه کودک، دوستان و هم صنفی های خود را به سمت تولید محتوای مناسب برای فرزندانمان در ایران دعوت کنند.

فعالان حوزه کودک هم صنفی های خود را به سمت تولید محتوای مناسب دعوت کنند

به گزارش خبرگزاری موج، در ابتدای این نشست که با هدف معرفی اهداف و روش های جشنواره برپا شد، سیدجمال هادیان دبیر جشنواره اظهار داشت: از منظر فرصت یابی باید به این اتفاق نگاه کرد. در زندگی ما گاهی فرصت هایی پیش می اید که با شک و تردید به آنها نگاه می کنیم. اهل فرهنگ و هنر می توانند در این فرصت ها قدم های خوبی بردارند.

او گفت: اگر وزارت ارتباطات امروز بانی اتفاقی در حوزه تولید محتوا شده است با دید شک و تردید به آن نگاه نکنیم.این جشنواره با دید خیر بنا شده است و انتفاع مالی ندارد بلکه گامی خواهد بود برای افزایش تولید محتوا در حوزه کودک که با حضور هنرمندان، این فرصت خوب به فرصت طلایی بدل می شود و این، مجال بروز و ظهور برای استعداد های تازه خواهد بود.

هم اندیشی فعالان سینمای کودک  (2)

هادیان گفت: بهترین اتفاق این است که فعالان حوزه کودک، دوستان و هم صنفی های خود را به سمت تولید محتوای مناسب برای فرزندانمان در ایران دعوت کنند

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه هم اندیشی فعالان سینمای کودک با متولیان جشنواره کودکآنلاین اظهار داشت: خوشحالیم که وزارت ارتباطات به رغم مسئولیت های سنگینی که در حوزه زیر ساخت دارد، در حوزه تولید محتوا هم گام مهمی برداشته است. ما کنار این وزارتخانه ایم، چرا که تولید محتوا در فضای وب توسط متخصصان تولید محتوا برای ما فرصت است. توجه به وب سری ها، مجال و فرصتی برای خلق ایده ای نو و جدید است.

او گفت: این جشنواره در نخستین سال برگزاری خود، می تواند گام هایی جدی بردارد. در حوزه فناوری اطلاعات، وزیر می توانست کارهای دیگری انجام دهد اما اینکه به سراغ حوزه فرهنگ رفته، برای ما ارزشمند است.

تابش ادامه داد: عرصه اینترنت برای کودکان و نوجوانان عرصه خطیری است. هر مصرف کننده ای در این فضا خودش یک تولید کننده محسوب می شود و چین و امریکا وارد حوزه های آنلاین آموزشی شده اند. زنجیره ای که امروز در سینمای ایران به صورت بالقوه وجود دارد، می تواند با خلاقیت و نگرشی جدید در دسترس کودکان قرار بگیرد.

در ادامه حسین شیخ‌الاسلامی دبیر محتوایی جشنواره کودکآنلاین به معرفی اهداف جشنواره پرداخت و گفت: بشر دیجیتال امروز می گوید تاثیرات حوزه دیجیتال بسیار فراتر از پیش است و هر چه اهالی فرهنگ بیشتر  به این نتیجه برسند که باید در این حوزه تولید محتوا انجام شود، سریع تر می تواند جلوی مشکلات به وجود آمده را بگیرد. هدف ما در جشنواره کودکآنلاین اهمیت دادن اهالی فرهنگ به فضای وب است.

او گفت: وب سری به مجموعه از ویدیو هایی گفته می شود که در بستر اینترنت پخش شود و با پهنای باندهای متنوع سازگار باشد. در وب سری، کمترین واسطه بین مخاطب و اثر وجود دارد و کار بر اساس تجربه تحلیل کاربری ارائه شود، ضمن آن که، وب سری، نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت و باحجم بالا نیست.

شیخ الاسلامی در ادامه گفت: در وب سری ما شش ویژگی داریم؛ اکران و سانس نمایش بی نهایت، زمان اکران نامحدود، راه های متنوع کسب درآمد، قابلیت شناخت مخاطب و انعطاف دربرابر او و پخش بین المللی نامشروط و نامحدود.

او در پاسخ به این پرسش که "آیا وب سری های کودک مخاطب دارند؟" اظهار داشت: شواهد این اتفاق  مشخص است و آن، درصد بالای استفاده کودکان از محتوای ویدئویی اینترنت است و ۶۶درصد کودکان از اینترنت استفاده می کنند...  پرسش مهم دیگر این است که وب سری چرا به سینما نیاز دارد؟ بیش از چهار دهه است که  سینماگران و تلویزیون تولید محتوا را به عهده داشته اند. ما نیاز به زنجیره تولید مناسب داریم و همچنین حضور ستاره ها و توان تبلیغاتی آنها. وب سری زنجیره ارزش می سازد و از سینما به عنوان آخرین ابزار تولید ثروت و سرمایه استفاده می کند.

هم اندیشی فعالان سینمای کودک  (3)

مصطفی مصطفوی مدیر مارکتینگ جشنواره کودکآنلاین که اجرای هم اندیشی را بر عهده داشت، در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: این جشنواره برای ساماندهی محتوای تولیدی در فضای مجازی ایجاد شده تا ما بتوانیم تمام ایده های برتر را از سراسر کشور دعوت و حمایت و تولید کنیم. افزایش ضریب نفوذ اینترنت در ایران و گسترش پهنای باند آن سبب شده تا درصد بالایی از مردم از اینترنت استفاده کنند اما برای تولید وب سری باید به تفاوت هایش با سینما و تلویزیون دقت کرد، چرا که اینجا برای جلب توجه مخاطبان باید در همان پنج دقیقه اول محتوای جذابی داشته باشیم. این نشان دهنده عوض شدن شکل رسانه است و از مزیت های تولید در فضای مجازی می  توان امکان آنالیز مخاطب و بررسی فیدبک ها و تعداد اشتراک گذاری ها و لایک ها را برشمرد.

ایرج طهماسب، جعفر صانعی مقدم، حبیب ایل بیگی، وحید نیکخواه آزاد، مریم کشکولی نیا، غلامرضا رمضانی، نادره ترکمانی، بیتا منصوری، حجت اله سیفی، رهبر قنبری، بیژن میرباقری، فرزاد اژدری از جمله حاضران در این نشست بودند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه