English

نجابتی در بازدید از نمایشگاه حق مسلم ماست:

بی‌نیاز بودن آثار از نوشته ویژگی مهم آثار نیرومند است

مسعود نجابتی گفت: مهم‌ترین ویژگی آثار نمایشگاه حق مسلم ماست بی‌نیاز بودن آثار از نوشته است

بی‌نیاز بودن آثار از نوشته ویژگی مهم آثار نیرومند است

مسعود نجابتی، طراح گرافیک، مدیر هنری و خوش‌نویس، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، با بیان اشاره به برپایی نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند، اظهار کرد: می‌توان گفت پیش از این هم به چنین فرمی از آثار کارتون و گرافیک پرداخته شده؛ اما خیلی کم این اتفاق رخ داده است. جای این‌گونه آثار در گرافیک امروز ایران و نسل‌های جدید خالی است.

وی ادامه داد: گرافیک ظرفیت این را دارد که از توان رشته‌های دیگر تجسمی هم برای القای پیام بهره ببرد و نیرومند با توجه به توانایی که در فضای کاریکاتور دارد توانسته است در تلفیق گرافیک و کاریکاتور موفق باشد.

مدیرعامل گروه هنرهای تجسمی روایت فتح با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی آثار نمایشگاه حق مسلم ماست بی‌نیاز بودن آثار از نوشته است، عنوان کرد: در فضای گرافیک جهانی هم آثار خیلی کمی داریم که بدون نوشتار پیام خود را منتقل کنند. آثاری نوشتاری که بی‌نیاز از تصویر باشد زیاد داریم، اما آثار تصویری که بی‌نیاز از نوشته باشد کم داریم.

این هنرمند گرافیست گفت: اغلب آثار این نمایشگاه به نوشته نیازی نداشته‌اند و تصاویر به قدری گویا هستند که ما نیازی به نوشته احساس نمی‌کنیم. این توانمندی نیرومند در عرصه گرافیک را نشان می‌دهد و امیدوارم این توانمندی به نسل‌های بعدی هم منتقل شود و شروعی برای فصل جدیدی از گرافیک در ایران باشد. همچنین معتقدم گرافیک کشورمان باید به هویت ایرانی و اسلامی برسد.

گفتنی است، نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند، با عنوان حق مسلم ماست یک‌شنبه ۱۸ آذرماه در حوزه هنری افتتاح شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه