English

پیام سید عباس صالحی به مدیران روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

سرمایه اجتماعی را با افزایش اعتماد عمومی ارتقاء دهید

نشست تخصصی مدیران روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز ۱۱ آذر با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری آغاز شد.

سرمایه اجتماعی را با افزایش اعتماد عمومی ارتقاء دهید
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشست سراسری روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که توسط همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی قرائت شد، به شرح زیر است:

روابط عمومی ها درجایگاه پل ارتباطی دستگاهها و سازمانها با نهادها و مخاطبان بیرونی، نقشی پیشرو و اثرگذار دارند و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که پیشاهنگی فرهنگی نظام و دولت را عهده‌دار است و همچنین  گستره پهناور ارتباطی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، ارزش و اهمیت آن نیز مضاعف است.

روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقال اخبار صحیح، دقیق و شفاف به مخاطبان، راهی به دل و جان و ذهن آنان میگشایند تا ارتباطی دو سویه، تعاملی و اقناعی میان مسئولان و اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر شکل بگیرد.

شریان های حیاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور نیازمند جریان مداوم و مستمر روابط عمومی‌هاست تا با تحرک و پویایی خود جان تازه‌ای به درخت کهنسال فرهنگ و هنر این مرز و بوم ببخشند.

ارتباطات در مفهوم جدید و امروزین آن با ابزارهای نوینی که مرزهای سرعت و گستره اطلاع‌رسانی را در نوردیده است، نیازمند الزامات و امکانات روزآمد و نیروهای متخصص و پرانگیزه‌ای است که در سایه تفاهم و  تعامل، از یک سو به پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات بپردازد و از سوی دیگر به افزایش اعتماد عمومی به عنوان عامل اصلی ارتقای سرمایه اجتماعی یاری رساند.

جای خوشوقتی است که در دوره جدید مدیریت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه و با تلاشهای همکاران صبور و دلسوز آن، میتوان چشمانداز روشنتری برای ارتقای ارتباط سازنده با مخاطبان را انتظار داشت.

یادآور میشوم که علاوه بر نقش برون‌سازمانی، روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی درون‌سازمانی نیز بر عهده دارد که اهمیت آن کمتر از نقش پیش گفته نیست. کارکنان خدوم وزارتخانه دسته دیگری از مخاطبان هستند که می توان با ایجاد انگیزه در آنان و ارتقای رضایتمندی ایشان، توان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مضاعف کرد.

به همه شرکت کنندگان در این نشست تخصصی درود میفرستم و با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در میزبانی شایسته نشست، امیدوارم از رهگذر برگزاری موفق این رویداد، شاهد افزایش اعتماد به دستگاه فرهنگی کشور باشیم.

 

جنگ‌های روانی علیه کشورمان  از جانب دشمنان نظام، هدفمند است

همایون امیرزاده رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در این نشست با تحلیل وظایف و جایگاه ویژه روابط عمومی‌ها در شاکله‌ی نوین و کارکردهای آن گفت: تقویت سرمایه های اجتماعی یکی از ضروری‌ترین بنیان‌های ایجاد همصدایی در ادارات و نهادهای حاکمیتی کشور است، عدم درک مشترک از دغدغه های موجود باعث لکنت در بیان عملکردهای روابط عمومی خواهد شد بنابراین با تشکیل شوراهای روابط عمومی همگام با تغییرات نوین در سطح بین المللی، باید از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد تا شاهد تغییرات بنیادی در روند کاری این نهاد باشیم.

وی با تاکید بر بازیابی اعتماد عمومی در ایجاد ثبات و قوام افکار عمومی، فعالیت‌های گسترده و حساب شده‌ دشمنان این نظام را مهم برشمرد که باید با تمرکز زیاد ، در مقابل ایجاد جنگ‌های روانی بیگانگان در عرصه های روانی و اقتصادی با آنان مبارزه کرد.

امیرزاده نیت طراحان جنگ‌های روانی علیه کشورمان را از جانب دشمنان نظام، هدفمند عنوان کرد و با تحلیل رفتارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنان، فرصت طلبی در ضربه زدن به روح و روان مردم کشورمان را از جمله مهمترین اهداف پشت پرده در فشارهای اقتصادی و وضع تحریم‌ها بیان کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در ادامه سخنانش گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران قدرتی است که می‌تواند در برابر هجمه ‌های برنامه ریزی شده غرب، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و با وجود فرهیختگان، گروه‌های مرجع، هنرمندان، سرمایه‌های اجتماعی و زیرساخت‌های مهم فرهنگی و هنری می‌تواند تاثیرات دشمن را خنثی کند.

وی عدم خودباوری در ایجاد ثبات فکری جامعه را به عنوان یک ضعف عنوان کرد که اگر وجود داشته باشد باید در رفع آن کوشید، چرا که رسانه‌های نوین چنان قدرتی در اختیار روابط عمومی‌ها قرار می‌دهد که می‌توان توسط آن بسیاری از فعالیت‌های دشمن را خنثی کرد.

امیرزاده لزوم وجود شفافیت در انتشار اخبار، احترام به مخاطبین، جرأت پذیرش نواقص و بیان عذرخواهی، تواضع در برابر مردم، تعامل اقناعی با طیف‌های گسترده در کشور را جایگزین ضروری در مورد اطلاع رسانی اقتدارگرا و یک سویه برشمرد و اطلاع رسانی پیش دستانه، دقت و سرعت در نشر اخبار صحیح، عدالت رسانه ای و پاسخگویی شبهات و انتقادات را از دیگر مولفه‌های یک روابط عمومی موثر عنوان کرد.                                                                                      

 

حساسیت بر روی روابط عمومی باید بالا باشد

محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست تخصصی با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی‌ها گفت: حساسیت بر روی روابط عمومی باید بالا باشد و کارآمدی آن را با تکیه بر ارتباطات صحیح و کارشناسانه درون سازمانی و برون سازمانی افزایش داد، چرا که روابط عمومی می‌تواند در آگاهی بخشی‌ها نقش مهمی ایفا کند.

وی با تبیین فعالیت‌های روابط عمومی در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اذعان داشت: وجود برخی انتقادات از فعالیت‌های دولت به عدم آگاهی کافی آنان از کیفیت خدمت رسانی مربوط است، لذا مدیران روابط عمومی‌ها باید با اهتمام جدی و ارائه اطلاعات شفاف و صحیح باعث آرامش فکری جامعه شده و این خلاء‌های موجود را حذف کنند. 

نشست تخصصی سالانه مدیران روابط عمومی معاونت ها، سازمان ها و استان ها در تاریخ های ١١ و ١٢ آذر ماه در شهر ساری استان مازندران در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه