English

جدول گالری گردی هفته اول آذر ۹۷؛

چیستی به گالری فردا رسید/ نمایش گام سکون مصی دیواندری

نمایشگاه چیستی شامل آثار محمد نظری در گالری فردا و نمایشگاه گام سکون حاصل تلاش هنرمند ایرانی سوریه ای در گالری سیحون گشایش می یابد.

چیستی به گالری فردا رسید/ نمایش گام سکون مصی دیواندری

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نمایشگاه های هنری اعم از نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان و دیگر هنرهای تجسمی روز جمعه دوم آذرماه همچون هفته‌های گذشته در گالری های پایتخت آغاز به کار می‌کنند. از برنامه‌های گالری گردی جذاب این روز بازدید از نمایشگاه نقاشی های الیزابت هولتهاوس (مشایخی)، نمایشگاه چیستی محمد نظری، نمایشگاه عکس‌های فوتوریسم هادی ابری و حضور در مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد مرتضی ممیز است. در زیر برخی از نمایشگاه هایی که گشایش می یابند، می خوانید. 

 

* نمایشگاه چیستی شامل آثاری ترکیبی از  چوب و رنگ و نقاشی است که توسط محمد نظری خلق شده‌اند و روز جمعه ۲ آذرماه در گالری فردا روی دیوار خواهد رفت. این نمایشگاه از ۲ تا ۹ آذرماه در گالری فردا برپا می شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

 

* مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد مرتضی ممیز از سوی بنیاد ممیز با همکاری خانه هنرمندان ایران جمعه دوم آذر ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. پس از برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از اتودها و طراحی‌های مرتضی ممیز و نمایشگاهی از آثار (تایپ دیزاین و پوسترهای) توماس مارشاند طراح گرافیک فرانسه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد و تا ۸ آذر ادامه خواهد داشت.

 

* نمایشگاه نقاشی گذشته در آینده عصر دوم آذرماه در گالری آ افتتاح می شود. الیزابت هولتهاوس (مشایخی) که همسر علیرضا مشایخی آهنگساز کشورمان است پیش از این نمایشگاه‌های بسیاری در اروپا و آمریکا و البته ایران داشته و این بار آثار خود را در گالری آ به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۱۲ آذر ادامه خواهد داشت. گالری آ در خیابان کریم‌خان زند، ابتدای شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، شماره هفت واقع است.

 

* نمایشگاه نقاشی‌های مصی دیواندری، هنرمند ایرانی - سوریه ای با عنوان گام سکون روز جمعه 2 آذرماه در گالری سیحون افتتاح می شود. این نمایشگاه تا 14 آذرماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 ادامه دارد.

 

* نمایشگاه نقاشان معاصر ایران روز جمعه ۲ آذر ماه ساعت ۱۶ در گالری زمان هنر به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، کوچه پرویز وهابی، پلاک ۱۴ افتتاح خواهد شد و تا ۹ آذرماه ادامه دارد.

 

* نمایشگاه بزرگ خیریه آثار نقاشی و حجم جمعی از نقاشان بزرگ ایران با  آثاری از چهره های نام آشنای هنر ایران چون نصرالله افجه ای، هانیبال الخاص، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه، ایران درودی، پرویز کلانتری، حسین کاشیان و ... ساعت ۱۶ روز جمعه ۹ آذرماه در گالری سرزمین هنر واقع در اوین، ابتدای خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ افتتاح می شود.

 

* نمایشگاه بهنگام شامل خط نگاره های علی پسندیده روز دوم آذرماه در گالری آتشزاد به نشانی خیابان شهید عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳ برگزار می شود.

 

* نمایشگاه آثار سیروان کنعانی دوم آذرماه افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن تا هفتم آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل و ساعات بازدید در روزهای چهارشبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ است.

 

* مروری بر آثار ابراهیم فرجی با نمایش سلف‌پرتره‌های این نقاش معاصر به کیوریتوری امیر یگانه جمعه دوم آذرماه در گالری کاما روی دیوار می‌رود. در این نمایشگاه ۲۳ اثر نقاشی سلف‌پرتره از ابراهیم فرجی عکاس و فیلمساز معاصر که از سال ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۶ خلق شده‌اند، به نمایش در می‌آید. 

علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم گالری کاما مراجعه کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه