English

نمایش مستندی از زندگی ویلیام فرید کین در سینما حقیقت

مستندی از زندگی ویلیام فرید کین کارگردان فیلم جن‌گیر، در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران به روی پرده سینما حقیقت می‌رود.

نمایش مستندی از زندگی ویلیام فرید کین در سینما حقیقت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جشنواره، فریدکین بدون ممیزی Friedkin Uncut به کارگردانی فرانچسکو زیپل، پرتره‌ای از ویلیام فریدکین فیلم‌هایی چون جن‌گیر و ارتباط فرانسوی را کارگردانی کرده است.

فریدکین بدون ممیزی محصول سال ۲۰۱۸ کشور ایتالیا است که در بخش کلاسیک جشنواره ونیز هم به نمایش درآمده است.

در این فیلم مستند ۱۰۶ دقیقه‌ای، فریدکین برای اولین بار مخاطبان پرشمار خود را از طریق تم‌ها و داستان‌هایی که بر زندگی و حرفه‌ هنری وی تاثیر گذاشته، به سفری جذاب می‌برد.

ویلیام فریدکین متولد سال ۱۹۳۵ در آمریکا (۸۳ ساله)، برنده ۲ جایزه اسکار سال ۱۹۷۱ برای ساخت فیلم ارتباط فرانسوی و نامزد اسکار بهترین کارگردانی اسکار ۱۹۷۳ برای فیلم جن‌گیر بوده است. وی با این ۲ فیلم مشهور، جایزه گلدن‌گلوب را هم برده است. آخرین فیلم فریدکین جوی قاتل است که سال ۲۰۱۱ در جشنواره ونیز روی پرده رفت. جادوگر، گشت‌زنی، معامله قرن، ۱۲ مرد خشمگین، زندگی و مرگ در لس‌آنجلس، حشره و... از دیگر آثار این کارگردان مطرح سینماست.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در شهر تهران برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی