English

همزمان با برپایی یازدهمین دوره مشخص شد؛

اعلام برگزیدگان بخش ترویجی دهمین دوره پویش روشنا

بخش ترویجی دهمین دوره پویش روشنا با محوریت کتاب خداحافظ سالار برگزیدگان خود را شناخت.

اعلام برگزیدگان بخش ترویجی دهمین دوره پویش روشنا

به گزارش خبرگزاری موج، دبیرخانه پویش فرهنگی روشنا همزمان با برپایی یازدهمین دوره از این پویش، اسامی برگزیدگان برخی بخش‌های دهمین دوره از آن را که با محوریت کتاب خداحافظ سالار برگزار شد را اعلام کرد.

بر این اساس در بخش ترویجی باشگاه کتابخوانی محیا و پیام زمانی به عنوان برگزیده اعلام و تقدیر شدند. در بخش یادداشت نیز جواد فلاحی کمیز، مهرزاد سپاهیان و محمد رضا پورعباس به عنوان برگزیده انتخاب شدند. در بخش اینستاگرامی نیز بهروز دلاور، طاهره حیرانی و سیده زهرا غرابی به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.

پیش از این نیز برگزیدگان بخش اول مسابقه که در قالب کتبی برگزار شده بود در پایگاه اینترنتی پویش معرفی شده اند.

کتاب خداحافظ سالار که به قلم حمید حسام نگارش یافته است به صورت داستانی به شرح زندگی شهید حسین همدانی پرداخته است و شروع ماجرای آن از سال 1390 است، که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد. بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می‌شود، خانم چراغ‌نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهه 40 برمی‌گردد.

زندگی شهید همدانی پر بوده از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی که ناشناخته مانده است و بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس 3 لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس، و ماموریت‌های متعددی از جمله حضور وی در آفریقا و نهایتا دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه می‌پردازد. همه این‌ها در کنار شنیدنی‌های قصه حرم و مقابله با تفکیری‌ها در کتابی به عنوان خداحافظ سالار جمع شده است.

این کتاب در قالب این پویش توانست تا 43 نوبت تجدید چاپ شود.

پویش کتابخوانی روشنا در نوبت یازدهم در حال حاضر با محوریت رمان احضاریه نوشته علی موذنی در دست برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه