English

مریم بحرالعلومی در گفتگو با خبرگزاری موج:

ویژگی جشن منتقدان در موشکافانه بودن آرا است

مریم بحرالعلومی گفت:آرای منتقدانی که صاحب نگاه، دانش و تجربه کافی هستند نه تنها برای اهالی سینما حائز اهمیت است بلکه برای مخاطب سینما هم جایگاه ویژه ای دارد.

ویژگی جشن منتقدان در موشکافانه بودن آرا است

مریم بحرالعلومی کارگردان فیلم سینمایی پاسیو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره حضور فیلم پاسیو در این دوره از آکادمی جشن گفت: امیدوارم اتفاق شایسته و بایسته انجمن نه تنها برای فیلم من، بلکه برای سینمای سال ایران در این جشن رقم بخورد؛ که صدالبته اگر جایزه‌ای سهم پاسیو از این شایستگی باشد باعث خوشحالی خواهد بود. 

وی اهمیت آرای منتقدان را این گونه تشریح کرد: آرای منتقدانی که صاحب نگاه، دانش و تجربه کافی هستند نه تنها برای اهالی سینما حائز اهمیت است بلکه برای مخاطب سینما هم جایگاه ویژه ای دارد.

بحرالعلومی در ادامه عنوان داشت: انتظار می رود این آرا از انجمنی که کاملا تخصصی ست با ریشه های فنی، تکنیکی و صد در صد دانش محور به دور از سلیقه های شخصی باشد تا در نتیجه شایستگی، اهمیت و احترام قلم محفوظ بماند. 

کارگردان پاسیو ویژگی جشن منتقدان را در موشکافانه بودن آرای آن و اهمیت خاصش برای اهالی سینما دانست و افزود: به دلیل این که اعضایی را از نسل‌های مختلف در دل خود جای داده و ایشان با بررسی کارشناسانه محصولات منتخب سال سینمای ایران، این جشن را مدیریت و به ثمر می رسانند؛ آن را گردهمایی صاحبان قلم و تفکر  می دانم که زمینه ایست برای نظرسنجی از تمامی  صاحب نظران برای معرفی بهترین های سال سینما که در نتیجه با جشن‌ها و جشنواره‌های داخلی دیگر بسیار متفاوت است.

او تعامل منتقدان و فیلم سازان را بسیار کارآمد خواند و در ادامه اظهار داشت: اما متاسفانه در سال های اخیر کمی  میان سینماگران و منتقدانِ بالاخص پیشکسوت سینما فاصله افتاده است؛ اما امیدوارم همچون سال های دور که تاریخ نقدنویسی تاثیرات بسزای منتقدانی همچون دکتر کاووسی، پرویز دوایی و ... را بر سازندگی سینما به ثبت رسانده، اعضای محترم انجمن منتقدان  بیش از پیش با فیلمسازان، حتی در مرحله تولید تعامل داشته باشند، تا با نگاهی سازنده و نه صرفا جهت انتقاد، این همراهی را در کیفیت هرچه بیشتر آثار شاهد باشیم.

بحرالعلومی در پایان خاطر نشان کرد: هم نسلان من که با خوانش ستون های نقد در مجلات وزین وقت و روزنامه های تخصصی شیفته سینما شدند، شرافت قلم را برای صاحبان و اهالی آن از هر چیز مهم تر می دانند . حفظ شان این قلم و ستون هایی که دست به دست و سینه به سینه از بزرگان دیروز تا به امروز رسیده‌اند برای وارثان آن، که انجمن منتقدان خانه ایشان است، ارزشمند ترین اتفاق را برای سینما رقم خواهد زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه