English

برنامه‌های نقالی و پرده‌خوانی عشاق در حرم حضرت معصومه (س)

دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی حوزه هنری، برنامه‌های مراسم نقالی و پرده‌خوانی عشاق را که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، اعلام کرد.

برنامه‌های نقالی و پرده‌خوانی عشاق در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، از ۲۶ مهرماه مراسم نقالی و پرده‌خوانی عشاق در حرم حضرت معصومه (س) با همکاری مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل البیت (علیهم السلام) آغاز شده است که تا ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت.

نقالی و پرده‌خوانی عشاق هفته گذشته با اجرای محسن میرزاعلی، حسن بصیری و نقال و پرده‌خوان خردسال سارینا حیدری در صحن جوادالائمه(ع) حرم حضرت معصومه (س) در کنار نمایشگاه عکس اربعین اولین اجراهای خود را تجربه کرد.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» که تا ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت ۱۵ اجرا طی پنج روز خواهد داشت. به این ترتیب ۳ و ۷ آبان‌ماه مهدی چایانی، هلیا حیدری و محیا محمدجعفری در صحن جوادالائمه(ع) بعد از نماز مغرب و عشا به اجرای نقالی و پرده‌خوانی خواهند پرداخت.

همچنین ۱۰ آبان‌ ماه مرشد ابوالفضل ورمزیار، حسن بصیری و سارینا حیدری در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) بعد از نماز مغرب و عشا اجرای نقالی و پرده‌خوانی خواهند داشت. اجراهای مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» ۱۶ آبان با هنرنمایی محمد معجونی، هومن پوراشرف و سارینا حیدری نیز به پایان خواهد رسید.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری موسسه جهانی آل البیت(ع) برگزار می‌شود. این مراسم با موضوع امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع)، اربعین، قیام سیدالشهدا و رحلت رسول‌الله(ص) برای اولین بار است در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در بخش‌های خردسالان، کودک و نوجوان، جوان و پیشکسوتان ۱۵ اجرا خواهند داشت.

مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» ۲۶ مهر الی ۱۶ آبان در قالب ۱۵ اجرا هر شب در تاریخ‌های یاد شده پس از نماز مغرب و عشا در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه