English

ویژه های شبکه چهار برای تاسوعا و عاشورای حسینی

آیین هم آوایی و سوگ خوانی در یزد/زمان پخش فیلم های سینمایی شبکه چهار در تاسوعا و عاشورا

شبکه چهار پخش 3 فیلم سینمایی ، سخنرانی مذهبی و برنامه های مستند و ترکیبی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

آیین هم آوایی و سوگ خوانی در یزد/زمان پخش فیلم های سینمایی شبکه چهار در تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، گروه های مختلف برنامه ساز شبکه چهار سیما برای عزاداران سرور و سالار شهیدان برنامه های ویژه ای تدارک دیده اند که در ادامه اسامی و ساعت پخش آنها آمده است.

آیین هم آوایی و سوگ خوانی در یزد

در این برنامه شاعران و مرثیه خوانان شهر یزد در مورد نحوه مراسم عزاداری حسینی، نوحه، شعر و آهنگ مرثیه، انتخاب ریتم و روش سینه زنی توضیحاتی میدهند. این مرثیه خوانان شامل حسین سعادتمند، سروش رحمانی، مصطفی راغب، سید احمد دشمه، عزیزالله زحمتکش و همچنین سید تراب دهقان به عنوان شاعر می باشند. 

این مستند به کارگردانی حسن نقاشی سه شنبه 27شهریور ساعت21:30 پخش و بازپخش چهارشنبه ساعت10 می باشد.

حسینیه اعظم زنجان در شمع حرمخانه

مستند شمع حرمخانه به کارگردانی فریدون قدیری با حضور جمعی از دست اندرکاران حسینیه اعظم، به تاریخچه ساخت حسینیه اعظم زنجان ومراسم عزاداری در این حسینیه، آشنایی با فرایند توسعه و خدماتی که در این مکان معنوی ارایه می پردازد. این مستند چهارشنبه ساعت 16 از شبکه چهار پخش می شود.

ستاره سحری

مستند ستاره سحری محصول مرکز آذربایجان شرقی، به کارگردانی قربانعلی طاهر فر تولید شده است. این مستند نوحه خوانی و مرثیه سرایی در شهر تبریز، تاریخچه ای از عزاداری این شهر و شعرهای آذری سروده شده بامداحی های قدیمی آذری زبان به تصویر می کشد. در این برنامه تصاویری از شعر خوانی شهریار در وصف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با ترکیبی از تصاویر قدیمی مراسم های عزاداری و تعزیه خوانی در فضای باز به نمایش در می آید.این مستند روز پنجشنبه ساعت 16 پخش می شود.

 نغمه ی تنهایی جمعه ۱۰ صبح

در این مستند، قصه مادر شهیدی که در یک روستا در شمال ایران است که  برای مراسم خاص روز تاسوعا جوجه هایش را نذر کرده تا روز تاسوعا نذری بدهد

این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی عبادی روز جمعه ساعت 10 صبح پخش می شود.

گفتگوی تنهایی با فردین خلعتبری ، علیرضا شجاع نوری و رامبد جوان

گفتگوی تنهایی با اجرای سید علی میرمیرانی که در هر قسمت با  چهره های سینمایی، علمی، فرهنگی و هنری گفتگو می کند، در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه گفتگویهای فردین خلعتبری آهنگساز ، علیرضا شجاع نوری بازیگر و رامبد جوان بازیگر و کارگردان پخش می شود.

میرمیرانی با مهمانان سری دوم «گفتگوی تنهایی» نظرات آنها را درباره لحظه های تنهایی و احساسات معنوی شان در رابطه با مفاهیمی همچون ایثار،آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر جویا می شود.

«گفتگوی تنهایی» به تهیه کنندگی رامین موسوی ملکی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که در شب های محرم، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20:30 به روی آنتن می رود.

سخنرانی های مذهبی

در بخش سخنرانی های مذهبی، سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی با موضوع تاسوعا و عاشورا در روز چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 19 پخش می شود.

فیلم های سینمایی 

سه فیلم سینمایی به رنگ حضور ، اسب و روز واقعه چهارشنبه، پنجشبه و جمعه ساعت 21 پخش می شود.

فیلم تلویزیونی به رنگ حضور داستان رزمنده جانبازی به نام رفعت است که مسئولیت حسینیه ای محله به او واگذار می شود، اما او به دلیل کسری بودجه برای تامین هزینه های لازم، نگران است. رفعت تصمیم می گیرد برای دور شدن از این موضوع و برپایی حسینیه برای عزاداری، ماشین خود را بفروشد و . ... 

«به رنگ حضور» را مهدی تبریزی تهیه و کارگردانی کرده است و در آن بازیگرانی چون اسماعیل خلج، محمود مقامی، ولی اله مومنی، شهرزاد عبدالمجید، شبنم شکوفان و ... ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان فیلم اسب با بازی افسر اسدی، رضا کیانیان و بابک حمیدیان خواهیم دید: یک اسب تعزیه خوانی به علت اینکه پیر شده است توسط دلالی خریداری شده تا به شخصی که اسب های پیر را می کشد تا به خوراک سگ هایش برساند، بفروشد...

 فیلم سینمایی روز واقعه به کارگردانی شهرام اسدی، جمعه 30 شهریورماه از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می رود...

 عزت اله انتظامی، علیرضا شجاع نوری، جمشید مشایخی، لادن مستوفی، محمد علی کشاورز، ژاله علو، حمیده خیرآیادی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، حسین محب اهری، حسین پناهی و حسن میرباقری در این فیلم هنرنمایی کرده اند.

شایان ذکر است، ردپای عشق با پخش سینمایی، سریالهای طفلان مسلم، مختارنامه و پرده نشین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه ،تکیه، سایه روشن و عتبات کلمات از دیگر برنامه های شبکه چهار در روز تاسوعا و عاشورای حسینی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه