English

یادداشت رییس کانون صنفى فعالان شبکه نمایش خانگى کشور برای «ممنوعه»؛

فصل الخطاب هر جامعه اى قوانین حاکم بر آن جامعه است

نادر معمارى نوشت: درخصوص سریال ممنوعه معتقدم فصل الخطاب هر جامعه اى قوانین حاکم بر آن جامعه است و هیچکس حق ندارد در مقابل قانون بایستد و یا با آن مخالفت کند!

فصل الخطاب هر جامعه اى قوانین حاکم بر آن جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج، در پی حواشی پیش آمده برای سریال شبکه نمایش خانگی ممنوعه، نادر معمارى، رییس کانون صنفى فعالان شبکه نمایش خانگى کشور یادداشتی منتشر کرد که متن آن بدین شرح است: 

" درخصوص سریال ممنوعه معتقدم فصل الخطاب هر جامعه اى قوانین حاکم بر آن جامعه است و هیچکس حق ندارد در مقابل قانون بایستد و یا با آن مخالفت کند!

معتقدم بر اساس قانون بهترین، متخصص ترین و فرهیخته ترین کارشناسان سینماى ایران بکار گمارده شده اند که بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. کسانیکه به یک اثر نه فقط از یک زاویه بلکه از تمامى زوایاى آن نگاه می‌کنند و همه‌ى آسیب‌هاى احتمالى و همچنین نکات مثبت اخلاقى و تربیتى یک مجموعه را فارغ از جناح بندی‌ها و خوشامدن‌ها و بدآمدن‌هاى عده اى مدنظر می‌گیرند.

از طرفى متأسفانه کما فى السابق قضاوت‌هاى عجولانه با نگاهى کاملاً بسته، سطحى و تک بعدى، التهابى بوجود آورده که مطمئناً زنگ خطریست به اندک سرمایه گذاران ریسک پذیر عرصه هنر صنعت سینما و شبکه نمایش خانگى کشور که سالانه صدها میلیارد تومان در این شرایط اقتصادى سرمایه گذارى می‌کنند و هزاران نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم از زمان ساخت یک اثر تا زمان تولید و عرضه فیزیکال و دیجیتال همان اثر مشغول بکار کرده اند در نتیجه اگر سرمایه گذار از قانون تخطى نکرده باشد (که در مورد سریال ممنوعه حتماً عدول از قانون صورت نگرفته) مستحق پاداش و تقدیر است و حتى اگر غیر از این هم باشد تنبیه کاملاً بى معناست.

بنظرم امروز تصمیم صحیح و مدبرانه مدیران ارشد سینماى کشور در وزارت ارشاد و همچنین همدلى تمامى دست اندرکاران سینماى کشور در مقابل هجمه ناصواب بوجود آمده باعث ادامه روند مثبت سرمایه گذارى بخش خصوصى در این عرصه خواهد شد و این خود به معنى شکوفایی هنر صنعت سینما و ارتقاء سطح اجتماعى، فرهنگى و اخلاقى و متعاقباً در دراز مدت حتماً رشد اقتصادى کلان کشور خواهد بود.

و البته ادامه این روند و هجمه هاى غیر اصولى و سلیقه اى منجر به خروج سرمایه از این بخش خواهد بود.

متأسفانه امروز برخورد سلیقه اى بزرگ ترین چالش و مسأله ى پیش روى مدیران و گردانندگان سیستم‌هاى دولتى آن هم در سطح کلان تصمیم گیری‌ست.

ما عادت کرده ایم هر تصمیمى را به چالش بکشیم و این در همه ى امور على السویه است، فرقى ندارد تصمیم سیاسى باشد نظامى باشد اقتصادى باشد و یا هنرى همه کارشناسیم!!

بدون آنکه تمامى دلایل اتخاذ یک تصمیم را بدانیم با آن مخالفت میکنیم و اتفاقاً با مخالفت‌ها و مقاومت‌هاى ناآگاهانه ى خود بدون آنکه بدانیم باعث بى اثر شدن آن تصمیم و برنامه کلان می‌شویم.

به منتقدین این دسته از آثار هنرى که به بیان معضلات اجتماعى موجود جامعه می‌پردازند نیز توصیه میکنم (آنچه مقصود است مغز آن بگیرید) و به قضاوت مسائل از پشت روزنه در خاتمه داده و ماجرا را تماماً بررسى و سپس اظهار نظر نمایند، چرا که قضاوت بدون اطلاعات کافى حتماً مهلک خواهد بود."

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی