English

محسن جلیلی گفت:

تمام قطعات آلبوم رستاخیر قابلیت اجرا با ارکستر سمفونیک را دارد

محسن جلیلی با اشاره به اینکه فضای آلبوم رستاخیز، فضای ارکسترال است؛ عنوان کرد: تمام قطعات این آلبوم قابلیت اجرا با ارکستر سمفونیک را دارد و در عین حال این اثر می‌تواند برای مداحان وافرادی که در موسیقی آئینی و تعزیه فعالیت دارند هم قابل توجه باشد.

تمام قطعات آلبوم رستاخیر قابلیت اجرا با ارکستر سمفونیک را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن جلیلی آهنگساز آلبوم موسیقایی رستاخیز، با اشاره به این که در حال و هوای آلبوم رستاخیز پیش از این کمتر کار شده است؛ عنوان کرد: این آلبوم موسیقی به صورت بی‌کلام است. بر اساس صحبت‌هایی که با آقای محمدی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری داشتیم تصمیم گرفتیم آلبومی بر اساس موسیقی تعزیه و در فضایی تازه تولید کنیم.

وی ادامه داد: قطعات این آلبوم با محوریت ساز ترومپت که ساز اصلی تعزیه است شکل گرفته و حاوی خط روایی هستند و از آغاز حرکت کاروان سید الشهدا به کربلا شروع می‌شود و تا حرکت کاروان اسرا به پایان می‌رسد.

جلیلی همچنین گفت: آلبوم رستاخیز در ۱۱ قطعه موسیقی تهیه شده است که شامل یک بند آغاز و قطعات: گفتگوی تنهایی، آخرین دیدار، لالایی، رویای آرامش، علمدار، وداع، خوان خورشید، داغ تازه، شب فراق و قافله است.

این آهنگساز با تاکید بر این که فضای آلبوم رستاخیز، فضای ارکسترال است؛ عنوان کرد: تمام قطعات این آلبوم  قابلیت اجرا با ارکستر سمفونیک را دارد و می تواند شاخص باشد. در عین حال این اثر می تواند برای مداحان و کسانی که در موسیقی آئینی و تعزیه فعالیت دارند هم قابل توجه باشد و به نوعی این موضوع را گوشزد کند که فضای ناب و اصیل ما در موسیقی آئینی چه فضایی است.

وی خاطرنشان کرد: اساسا در ساخت این آلبوم مخاطب عام را بیشتر مدنظر داشتیم و از آنجا که این آلبوم بی کلام است می‌تواند در فضاهای مختلف مورد استفاده باشد و جامعه مخاطب گسترده‌تری را نسبت به دیگر آلبوم‌های موسیقایی عاشورایی به خود جذب می‌کند. مخاطب می‌تواند با موسیقی بی‌کلام تصویرسازی کند و با آن قطعه زندگی کند. همچنین نوع استفاده از سازهای کوبه ای در این آلبوم به گونه‌ای بوده که این آلبوم مورد پسند مخاطبان جوان و نوجوان هم قرار بگیرد.

رستاخیز سرخ که از تازه‌ترین تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به شمار می‌رود، شامل ۱۱ قطعه موسیقی با آهنگ‌سازی محسن جلیلی و مهدی آقایی و همکاری هنرمندانی چون سعید نبئی(ترومپت)، مهدی آقایی( پیانو و کیبورد)، علیرضا مصدقی(عود) است و ضبط، میکس و مسترینگ این اثر در استدویو هلال انجام گرفته است.

در پشت جلد این آلبوم آمده است: عاشورا حماسه‌ای شگرف و عشقی تمام‌ناشدنی و واقعیتی است فرهنگ‌ساز. قرن‌هاست که از آن رستاخیز سرخ می‌گذرد اما تا هنوز یاد و داغ این حماسه‌ی بزرگ و جانگداز در جهان و جهان آدمیان تازه است و به یاد آن جان‌های بیدار، حنجره‌ی سرخ عاشورا و عاشوراییان شده‌اند، تا ندای حق‌طلبی پیشوای بی‌بدیل آزادگان تاریخ امام حسین(ع) را فریادگر شوند...

علاقه‌مندان برای تهیه پیش فروش آلبوم موسیقی رستاخیز سرخ به صورت نسخه اصلی می توانند به سایت های معتبر مرکز موسیقی مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی