English

در سیزدهمین روز جشنواره موسیقی جوان؛

آوازهایی بالاتر از حد انتظار/پیشرفت برگزیدگان سال قبل

در سیزدهمین روز دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان، آوزاخوانان در مقابل داوران بالاتر از حد انتظار ظاهر شدند.

آوازهایی بالاتر از حد انتظار/پیشرفت برگزیدگان سال قبل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، هنرمندان شرکت کننده در بخش آواز ایرانی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان جمعه نهم شهریور ماه در گروه های سنی مختلف به اجرای برنامه های خود در حضور هیات داوران متشکل از حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، علی اصغر شاه زیدی و مظفر شفیعی پرداختند.

در گروه سنی الف پنج هنرمند شرکت کننده با نام های محسن حاتم پور قجزی، مجتبی حیدرپور، امیرحسین خانلقی، پارسا خائف و علی سبحانی برنامه خود را اجرا کردند. بخش آوازی در رده سنی ب نیز کار خود را با ۶ شرکت کننده ادامه داد و محمد مجتبی حسام محمودی نژاد، سجاد حسین زاده، مهدی صفی لو، محمد طارمی، پوریا علیزاده نمین، امیرحسین فلاح دقایقی در صحنه  رودکی آواز خوانی کردند.

در بخش پایانی آواز  هم حمید پایدار، احسان تحویلداری، عماد توکلی، سید محمدحسین رضازاده، حامد رنجبر، رضا شکری، محمدجواد طالبی نجف آبادی، پوریا عابدینی، محمدکوزه گر به عنوان شرکت کنندگان در رده سنی ج در حضورهیات داوران کارهای خود را ارایه دادند.

همگی عالی بودند اما باید حمایت شوند

هنگامه اخوان از اعضای هیات داوران بخش آواز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان درباره کیفیت اجراها گفت: آواز بسیار سخت است و هر کسی نمی تواند در آن موفق شود. برخی از شرکت کنندگان صداهای فوق العاده ای داشتند اما بلد نبودند به خوبی از آن استفاده کنند. در مجموع از نظر من همگی عالی بودند اما باید از آنها حمایت شود. این حمایت باید هم مالی و هم آموزشی باشد.

وی درباره جشنواره موسیقی جوان بیان کرد: جشنواره بسیار خوب است و بهتر می شود اگر از برگزیدگان حمایت شود و آنها پس از جشنواره رها نشوند. ما باید از نظر آموزشی حمایت شان کنیم و دولت نیز از نظر مالی آنها را حمایت کند تا در مسیر پیشرفت باقی بمانند.

 

بالاتر از حد انتظار/می توان به آینده امیدوار بود

علی اصغر شاه­زیدی عضو هیات داوران بخش آواز درباره اجراهای این روز گفت: می توان گفت به طور نسبی اجراهای خوبی را شاهد بودیم. برخی استعداد داشتند و در آینده می توان به آنها امیدوار بود. فکر می کنم امسال مقداری از سال گذشته بهتر بود چون هر چه از جشنواره می گذرد، شرکت کنندگان تجربه بیشتری کسب می کنند و باعث به بار نشستن زحمات جشنواره می شوند. البته که نباید برگزیدگان پس از جشنواره رها شوند بلکه آنها باید حمایت شده و بتوانند در عرصه حضور پیدا کنند. هیچ رشته موسیقی سخت تر از آواز نیست چرا که پارامتر های مختلفی باید در آن رعایت شود.

مظفر شفیعی عضو دیگر هیات داوران نیز درباره کیفیت اجراهای روز جمعه اظهار کرد: گروه سنی الف و ج در سطح خوبی قرار داشتند. در مجموع از حد انتظار مان بالاتر بودند. در قسمت مقدماتی ناامید بودم اما با دیدن اجراهای امروز غافلگیر شدم. نمی دانم چرا گروه سنی ب آن طور که باید نبودند. البته اجراهای امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره توضیح داد: نقش دبیرخانه و دبیر جشنواره عالی است. یکی از حسن های جشنواره موسیقی جوان حضور دکتر اسعدی است و در مجموع تمام اعضای برگزاری جشنواره عالی هستند و در حال حاضر این جشنواره یکی از بهترین جشنواره ها است و امیدواریم همین طور دلگرم به فعالیتش ادامه دهد.

 

پیشرفت برگزیدگان سال های قبل مشوق دیگر شرکت کنندگان

حمیدرضا نوربخش از اعضای هیأت داوران بخش آواز و مدیرعامل خانه موسیقی نیز درباره کیفیت اجراهای این دوره گفت: امسال اجراهای خوبی داشتیم. گروه الف و ج سطح خوبی داشتند اما گروه سنی ب متوسط بود. در مجموع می توان گفت سطح شرکت کننده ها امیدوار کننده بود. جشنواره هر سال روند بهتری را طی می کند و انگیزه بیشتری به شرکت کنندگان می دهد.

وی یادآور شد: برای برگزیدگان سال های قبل اتفاق های خوبی افتاد و همین هم برای دیگران تشویق کننده بود. این هنرمندان صداهای خوبی داشته و ردیف ها را آموخته بودند. به طور عمده بیشتر از توانایی و صدا، دانش ردیف مطرح بود و همین باعث شد کسانی که تسلط نداشتند امتیاز کسب نکنند. بیشتر شرکت کنندگان از شهرستان بودند و داشتن این حد دانش موسیقیایی باعث خرسندی است.

وی در پایان به نقش دبیرخانه جشنواره ملی موسیقی جوان اشاره کرد و گفت: نقش دبیرخانه خیلی خوب بود. ارتباطی که در مدت زمان طولانی به طور مستمر با بچه ها وجود دارد و پیگیری که انجام می شود، نشان از نقش موثر و فعال دبیرخانه دارد. این به یک مقطع محدود نمی شود و هر سال بهتر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه