English

اسامی داوران سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مشخص شد

داوران فیلم های بلند و کوتاه پویانمایی بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

اسامی داوران سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، ۴ داور خارجی و دو داور ایرانی فیلم های کوتاه و بلند پویانمایی بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را داوری می کنند.

آلنا سیشوا مدیر برنامه و منتقد، جیلز لموناد تهیه کننده و کارگردان هنری فستیماژ از فرانسه، جولیا اوکر کارگردان طراح و نویسنده انیمیشن آلمانی، جان لیدز کتوان از گرجستان، امید خوش نظر و علی نوری اسکویی از ایران هنرمندانی هستند که فیلم های کوتاه و بلند پویانمایی در بخش بین الملل را ارزیابی می کنند.

آلنا سیشوا مدیر برنامه و منتقد از روسیه، دانش آموخته تاریخ، تئوری سینما و نقد فیلم از دفتر سینماشناسی مطالعات فیلم آل راشین(All Russian) اداره دولتی سینماشناسی S.A گراسیموف به اختصار: VGIK است. وی بعنوان روزنامه نگار، سازمان دهنده و مدیر سینما کلوپ و مدرسه سینمایی خودش، سخنران، مدرس و مربی فعالیت میکند. آلنا سیشوا نویسنده بیش از ۴۰۰ مقاله در مورد سینما به ویژه با محوریت انیمیشن، فیلمهای کوتاه و فیلم کودکان است. وی مدیر برنامه "مثبت صفر" جشنواره بین المللی فیلم خانواده و کودکان در روسیه (تیومن) و مدیر برنامه "افق جدید" جشنواره بین المللی فیلمهای کوتاه و انیمشن جوانان در (روسیه ورونژ)، مدیر برنامه "روزهای سینما" جشنواره فیلم‌‍های روسی (لتونی، ریگا و ریزیوکن) بوده است. او عضو اتحادیه فیلمسازان منتقدان صنعت فیلم روسیه، عضو سازمان فیلمهای انیمیشن روسیه و عضو منتقدان فیلم فدراسیون بین المللی فیپرشی و عضو ECFA است.

جیلز لموناد تهیه کننده فیلمساز، کارگردان هنری فستیماژ در سال ۱۹۵۵ در ساربرگ، لورن متولد شده است. وی کار خود را در صنعت سمعی و بصری در سال ۱۹۷۵ آغاز کرده و در سال ۱۹۷۷ بعنوان تکنسین تولید در فرانسه گایانا ۳ استخدام شده است. از سال ۱۹۹۲ تاکنون کارگاه های تجهیزات سینمایی زیادی را مانند کارگاه های رایگان در مدارس و وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرده است.

وی همچنین تاکنون موسس و کارگردان جشنواره بین الملل فیلم مدارس فستیماژ، فیلم‌های بین الملل صدا و سیما در کل دنیا بوده است و مستند در اطراف میراث فرانسوی، فیلم داستانی جغرافی دان -۲۰ دقیقه – دانشگاه فیلم سامر لوبومباشی، فیلم داستانی نگهبان بیابان ۱۵ دقیقه جشنواره فیلم ترانس ساحاران زاگورا، فیلم ماکی ۲۳ دقیقه دانشگاه فیلم سامر لوبومباشی آخرین برنامه ها و فیلم های ساخته شده توسط این هنرمند ساخته شده است.

جولیا اوکر کارگردان طراح و نویسنده انیمیشن مقیم اشتوتگارت است. او در سال ۱۹۸۲ در فورزهایم آلمان به دنیا آمد. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در فورزهایم و قاهره و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در آکادمی فیلم بادن وورتبرگ به تحصیل در رشته طراحی گرافیک مشغول بود. ساخته‌های جولیا اوکر گستره وسیعی دارند؛ از درام‌های سیاه و هولناکی مثل «کلرکایند» گرفته تا فیلمی به شدت مفرح و کمدی مثل «زرافه». در سال ۲۰۱۷ جولیا اوکر مجموعه انیمیشنی درباره حیوانات ساخت تحت عنوان «حیوانات» که خود آن را بسیار دوست دارد.

جان لیدز کتوان، متولد ۱۹۷۵ در گرجستان و دارای مدرک دکترای تاریخ هنر، کارشناسی روابط عمومی از دانشگاه دولتی فیلم وتئاتر گرجستان، کارشناسی نقد فیلم از دانشگاه دولتی فیلم و تئاتر گرجستان است. وی تاکنون تهیه کننده استودیو جی اف ام، کارشناس اعتبارات، کارشناس آموزش ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش ملی، استادیار دانشگاه قفقاز، رییس دانشگاه تربیت معلم فرانسوی- گرجی و مدیر صنایع فیلمسازان انیمیشن گرجستان بوده است.

امید خوش نظر متولد ۱۳۶۰، دانش آموختۀ رشتۀ کارگردانی انیمیشن از مدرسه عالی هنر لوتسرن سوئیس است. او مدرک کارشناسی خود را نیز در همین رشته از دانشکدۀ صدا و سیما دریافت کرد. تأسیس انجمن دانشجویی «خانۀ انیمیشن» در سال ۱۳۸۳ در دانشکدۀ صدا و سیما از فعالیت‌های اولیۀ او در زمینۀ انیمیشن است. امید خوش‌‌نظر در سال ۱۳۸۶ مدرک تخصصی انیمیشن را از Cavendish College لندن گرایش نرم‌افزارهای سه‌بعدی دریافت کرد. وی هم اکنون در دانشکده تلویزیون و هنرهای دیجیتال دانشگاه صدا و سیما بعنوان مدرس و همچنین در سمت کارگردان ارشد هنری در شبکه بین المللی Press TV مشغول به فعالیت است. از ساخته‌های او می‌‌توان فیلم‌های کوتاه سه‌گانه «صفر درجه» ۲۰۰۵، «لابیرنت» ۲۰۰۷ ، «پارازیت» ۲۰۰۹ و همچنین انیمیشن کوتاه «تمام زمستانهایی که ندیده ایم» ۲۰۱۴، را نام برد. فیلم‌های او پس از حضور در بیش از ۲۰۰ جشنوارۀ ملی و بین‌المللی، جوایز زیادی دریافت کرده است.

علی اسکویی نوری متولد ۱۳۶۰، تهران و دانش آموخته کارشناسی ارشد فیلم نامه نویسی و کارگردانی سینما. وی تاکنون تهیه کنندگی و کارگردانی هنری ۱۰۴ قسمت از سریال تلویزیونی«فرزندان آفتاب»، کارگردانی سریال انیمیشن «قصه‌های روباه»، «سیمای خورشید» و کارگردانی فیلم های سینمایی«افسانه گل نور»، «رهایی از بهشت»، «افسانه یوکی یانگ» و فیلم های کوتاه «تنها»، «تلاش»، «دایره»، «رنگ عشق»، «علامت»، «قناری زرد»، « پلاک»، «آخرین نفس» و ... را برعهده داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی