English

در گفت و گو با موج عنوان شد؛

زیدی: در این پوستر سعی کردم تمایل روح موسیقیایی به عرفان و نور را ترسیم کنم

طراح پوستر هشتمین جشنواره دف نوای رحمت دلایلش در بهره بردن از خط شکسته نستعلیق و انتخاب رنگ ها و فرمهای این اثر توضیح داد.

زیدی: در این پوستر سعی کردم تمایل روح موسیقیایی به عرفان و نور را ترسیم کنم

فرشته زیدى طراح پوستر جشنواره دف نواى رحمت  در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج در مورد منشاء الهامش برای طراحی این پوستر گفت: عنصری که در طراحی این پوستر از آن الهام گرفتم خط شکسته نستعلیق است، با توجه به اصالت این خط، می‌ تواند به نوعی نشانگر اصالت موسیقی این سرزمین باشد.

این هنرمند گرافیست در مورد عناصر و نمادهای بکار گرفته شده در این پوستر افزود: اتصالات و قوس و رهایی که در خط شکسته وجود دارد تداعی کننده‌ی فرم دایره‌وار دف است و حس سبکی دارد. حرکت رو به بالای برگ‌ها در انتهای خطوط، روح موسیقیایی را به سمت عرفان و نور هدایت می‌کند. پیوستن این برگها به پرواز که با نماد شاپرک کارشده به همسویی و همراهی در مسیر رشد و تعالی اشاره دارد.

پوستر هفتمین دوره جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت

زیدی در مورد انتخاب رنگ کلی این اثر اظهار داشت: در ساخت و ساز بافت رنگی دف نیز لکه های نورانی بکار بردم. رنگ زمینه ترکیبی از سبز زمینی و‌ آبی آسمان و نشانگر وحدت این دو و آرامش حاصل از این همگرایی است.

هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی دف نوای رحمت از 31 مرداد لغایت 2 شهریور به میزبانی حوزه هنری استان کردستان برگزارشد و روز گذشته با تجلیل از استاد صدیق تعریف در سنندج و معرفی برگزیدگان این دوره، به کار خود پایان داد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه