English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کاهش اختلافات در چهلمین سالگرد انقلاب فرصتی برای بیمه تداوم انقلاب/ کودکان و نوجوانان مهمترین مخاطب این رویداد هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کودکان و نوجوانان را مهمترین مخاطب چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دانست و رویکردهای مورد توجه در این رویداد را بیان کرد.

کاهش اختلافات در چهلمین سالگرد انقلاب فرصتی برای بیمه تداوم انقلاب/ کودکان و نوجوانان مهمترین مخاطب این رویداد هستند

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست کارگروه های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: می توان به موضوع بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دو نگاه داشت. یکی از منظر مناسبتی، شعائری که برنامه های خاص خود را دارد و دیگری به عنوان ایستگاه تجدید قوا برای انقلاب اسلامی و آن را مبدایی برای شروع مسیر دهه پنجم و ششم  بدانیم و بر این اساس خود را قدرتمندتر و کارآمدتر کرده و این مقطع زمانی را به فرصتی مجدد برای رهاسازی انرژی های جدید نظام و انقلاب اسلامی تبدیل کنیم.

صالحی تصریح کرد: این نگاه ما را  به برنامه ریزی و تعیین راهکارهایی برای رسیدن به انسجام و وحدت اجتماعی که نقطه آغاز و استمرار انقلاب بوده، موظفمی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:  در این نگاه باید بر موضوع وحدت کلمه که کانون کلام و پیام حضرت امام خمینی (ره) بود، تمرکز کنیم تا ببینیم که چگونه انسجام داخلی خود را در فضای سیاسی و حقوقی ارتقا و گسترش دهیم. هر چقدر اختلافات را کاهش دهیم  به بیمه سازی مجدد برای دهه پنجم انقلاب اسلامی کمک کرده ایم.

وی در ادامه به رویکردهای دیگر برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  پدید آورنده انقلاب  و رمز  بقای آن اعتماد بین مسئولان سیاسی آن و مردم بود.  بنابراین ارتقای اعتماد بین مسئولان و مردم یکی از رویکردهای قابل توجه است. رویکرد دیگر کاهش و مقابله با فسادهای اداری و اقتصادی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است. گرچه  همه می دانیم  بین فساد و احساس فساد فاصله معناداری وجود دارد و افراد پاک دست در رأس نظام کم نیستند اما مسئله لزوم مقابله با فساد جدی است.

صالحی تاکید کرد:  اگر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ارتقا پاکدستی اداری و اقتصادی را  دهیم، منجر به ایجاد اعتماد مردمی می شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه  بخش قابل توجهی از جامعه ما شرایط شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی را ندیده اند گفت: ارتقای سطح آگاهی های جوانان و نوجوانان نسبت به روند پیدایش، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی رویکرد ضروری و قابل توجه دیگری  است. در این مقطع جنگ روانی دشمنان موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشته باشیم و با هم افزایی، تدبیر و مشارکت های سازمان ها، نهادها و مردم تجربه جدیدی را برای مقابله با دشمنان به دست آوریم. بنابراین چهلمین سالگرد فرصتی است که به آگاهی بخشی این افراد که اکثر جمعیت کشور را تشکیل داده اند بپردازیم.

سید عباس صالحی با تاکید بر ضرورت تجمیع ظرفیت ها در کنار یکدیگر ادامه داد: همه ما در نظام جمهوری اسلامی در یک اقیانوسمردمی در حرکتیم و مادام حضور در آن زنده هستیم بنابراین در برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز باید نگاه نهادی و دولت محوری را دور کنیم  هر مقدار چنین مناسبت‌هایی را دولتی برگزار کنیم احساس تلاش برای بقای دولت و نظام  و دفاع از یک موجودیت را ایجاد می‌کند؛ درحالی‌که باید با کمتر کردن برچسب های حکومتی بستر را فراهم کنیم تا فضا مردمی تر شود.

وی افزود: نکته دیگر استفاده از قالب‌های جدید و ابزارهای متنوع و مؤثر،‌ مانند فضای مجازی، چندرسانه‌ای کردن امور است. در عین حال باید به کودکان و نوجوانان توجه ویژه‌تری کنیم  و آنها را مخاطبان اصلی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بدانیم و و ذائقه‌شان را در نظر بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه