English

نوروزبیگی:

وضعیت تولید در سینما به‌شدت شرایط سختی خواهد داشت

جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما که فیلم هایی چون تابستان داغ، ماحی و سلام بمبئی را در کارنامه دارد،تاثیر افزایش بی رویه قیمت دلار بر اقتصاد سینما و تولید فیلم را کاملا مشهود دانست.

 وضعیت تولید در سینما به‌شدت شرایط سختی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج، جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما که این روزها مشغول تهیه دو فیلم سینمایی زهرمار (جواد رضویان) و رحمان ۱۴۰۰ (منوچهر هادی) است، درباره این مساله گفت: هفته پیش قرارداد روزانه ما با راننده، ۱۲۰ هزار تومشان بود، اما این هفته این رقم به ۱۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. در حدود ۲۰ روز، مجبور شدم ده آشپزخانه که غذای بیرون بردارند را عوض کنم چون مدام قیمت ها بالا می رود اما کیفیت غذا پایین می آید. همه اینها به دلیل آشفتگی بازار است. این موضوع خودش را در خرید لباس، آکسسوار، لوازم مصرفی گروه فیلمبرداری که عموما خارجی است، تجهیزات فیلمبرداری و دستمزدهای بازیگران، عوامل دیگر و… نشان می دهد.

نوروزبیگی افزود: تاثیر این وضع بر تولید فیلم طبیعی است، چون ما هم از همین بازار خرید می کنیم، ما هم در این بازار خانه و ماشین برای فیلمبرداری اجاره می کنیم. بنابراین افرادی هم که با ما کار می کنند، دستمزدهای خود را برمبنای همین بازار تعیین می کنند.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: هزینه تولید نسبت به سال گذشته در سینما حدودا ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اگر وضع همین طور ادامه کند، وضعیت تولید در سینما بشدت شرایط سختی را پیش رو خواهد داشت. حتما که از کیفیت ها کاسته خواهد شد، برای این که مجبوریم از عواملی استفاده کنیم که غیرحرفه ای تر هستند یا از افرادی استفاده کنیم که عضویت خانه سینما را ندارند، اما کاربلد هستند.

نوروزبیگی گفت: هنوز با این اوضاع گرانی، بلیت سینماها گران نشده، اما شک نکنید که تاثیر این وضع تاثیر منفی خود را بر فروش فیلم ها و استقبال مردم هم گذاشته است و ما ریزش مخاطب داشته ایم. وقتی اوضاع و احوال اقتصادی مردم خوب نباشد، یکی از جاهایی که آن را حذف می کنند، سینما رفتن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی