English

کتاب «پوریای ولی» نوشته جعفری جوزانی منتشر شد

کتاب «پوریای ولی» نوشته مسعود جعفری جوزانی منتشر شد.

کتاب «پوریای ولی» نوشته جعفری جوزانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، این فیلم‌نامه در 680 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 50هزار تومان در نشر آناپنا راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در سال 597 خورشیدی، کشور ایران مورد هجوم مغولان قرار گرفت. این مهاجمان وحشی نه اندیشه‌ نویی برای ساختن جهان برتری داشتند و نه حامل رسالتی بودند. استعداد آنان در کشتن و گسترش ترس بود و بس. پس آمدند و کندند و سوختند و کشتند و بردند... و ماندند تا شیره‌ جان آن‌چه را از کرامت انسانی باقی مانده بود بِمَکَند. به فرمان حاکمان مغول در فاصله‌ بین سال‌های 648 تا 661 هجری قمری، صنعتکاران، پشت در پشت، برده شمرده می‌شدند و مجبور بودند لوازم لشکریان مغول را تهیه کنند. روستاییان نیز که قادر به پرداخت اخراجات و مالیات نبودند، خود و خانواده‌شان به بردگی فروخته می‌شدند. اما ملت آزاده‌ ایران خاموش نماند و در پناه آرمان پیکارگر و رهایی‌بخش شیعی، نهضت‌های پی در پی‌ای را سازمان داد.

محمود خوارزمی مشهور به «پوریای ولی» در چنین زمانی می‌زیست.

قرار بر این بود سال 1391 حکایت زندگی پرفراز و نشیب پهلوان محمود خوارزمی ملقب به پوریای ولی که در فرهنگ ایرانی - اسلامی نامی پرآوازه دارد در مجموعه تلویزیونی «پوریای ولی» به کارگردانی جعفری جوزانی در 36 قسمت 45 دقیقه‌ای در گروه اجتماعی سیمافیلم ساخته شود، اما این اتفاق نیفتاد. در سال 1394 جعفری جوزانی درباره وضعیت این سریال اعلام کرد : پروژه «پوریای ولی» در اولویت سازمان صداوسیما نیست. ما هم به این تصمیم احترام می‌گذاریم. «پوریای ولی» دیگر برایم مهم نیست؛ چرا که من قرار بود سه سال پیش این پروژه را بسازم.

این کارگردان در آن زمان همچنین گفت: من پروژه‌ام را رها نکرده‌ام ولی اصلا اصراری به ساختن کاری در فکر من نیست. من سه سال پیش با همه وجودم تلاش کردم که کارهای تحقیق و پژوهش «پوریای ولی» را انجام بدهم و حدود 850 صفحه فیلمنامه نوشته شد و در نهایت این پروژه، پروژه الف ویژه شناخته شد و حتی برایش زمین دادند، قرارداد منعقد شد و برای طراحی لباس و اینکه ساختار دیجیتالی چطور انجام شود کلی مخارج شد و در عین حال با تعداد زیادی از بازیگران صحبت و رفت و آمد انجام شد اما «پوریای ولی» خوابیده است و این اصلا در حیطه اختیار ما نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه