English

جایگاه محمدعلی موحد در مولوی‌پژوهی بررسی می شود

جایگاه محمدعلی موحد در حوزه مولوی‌پژوهی بررسی و از تصحیح «مثنوی معنوی» او رونمایی خواهد شد.

جایگاه محمدعلی موحد در مولوی‌پژوهی بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، پنجم دی ماه ساعت۱۵:۳۰ به رونمایی از تصحیح «مثنوی معنوی» و بررسی تلاش‌های محمدعلی موحد در حوزه‌ شمس‌پژوهی و مولوی‌پژوهی اختصاص دارد.

این مراسم با حضور محمد علی موحد، نصرالله پورجوادی، مصطفی ملکیان، توفیق سبحانی و موسیقی با خوانش ابیاتی از مثنوی شریف با همراهی تک‌نوازی دو تار و موسیقی مقامی خراسان با اجرای سعید رضادوست، در مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی  خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم مثنوی معنوی مولانا با امضای محمدعلی موحد برای فروش به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

محمدعلی موحد در سه دهه‌ اخیر جایگاه بسیار مهمی در شمس‌پژوهی و مولوی‌پژوهی در ایران و جهان داشته‌ است. تصحیح مقالات شمس، تک‌نگاری شمس تبریزی، خمی از شراب ربانی، اسطرلاب حق، باغ سبز، قصه‌ قصه‌ها، ابتدانامه، در جستجوی آینه، تماشای خورشید، رساله در مناقب خداوندگار از جمله آثار ایشان درباره‌ی شمس و مولاناست. به تازگی تصحیح او  از مثنوی معنوی به همت انتشارات هرمس و فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده است. این اثر با مقدمه‌ای مبسوط همراه است که مصحح به ملاحظات کلی در باب تصحیح مثنوی و شیوه‌ی کار خود در تصحیح جدید مثنوی اشاره می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه