English

اجلاس سراسری نماز سی ام آذر برگزار می شود

قائم مقام ستاد اقامه نماز از برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در استان هرمزگان با پیام رهبری و شعار نماز و فضای مجازی خبر داد.

اجلاس سراسری نماز سی ام آذر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، نشست خبری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز صبح امروز با حضور محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز و مسعود دریس، مدیر فضای مجازی و امور استان های ستاد اقامه نماز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مظفر با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز سی ام آذرماه در استان هرمزگان برگزار می شود، گفت: این دوره از اجلاس سراسری نماز با پیام رهبری و شعار نماز و فضای مجازی آغاز به کار می کند. دلیل انتخاب این عنوان هم این است که فضای مجازی یکی از چالش های امروز ما است. اگر چه این فضا تهدیداتی هم دارد، ولی ما در این اجلاس می خواهیم بیشتر از فرصت های آن استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی در جهت ترویج اقامه نماز مزایایی دارد، از جمله اینکه مرز جغرافیایی در آن وجود ندارد، مخاطب خاصی را در بر نمی گیرد، کم هزینه است و به طور کلی یک منبر میلیونی است. تاکنون به این اجلاس ۲ هزار و ۸۵۵ اثر رسیده است که ۷۰ درصد از شرکت کنندگان از قشر جوان و نوجوان هستند. ۶۰ درصد شرکت کنندگان را آقایان و ۴۰ درصد را خانم ها تشکیل می دهند. همچنین ۲۰۰ موسسه و شرکت خصوصی هم در این اجلاس شرکت کرده اند. ربات نماز، دانشنامه نماز، اپلیکیشن مسجدیاب و اپلیکیشن قرائت صحیح نماز از جمله این آثار است.

مظفر ادامه داد: تلاش ما این است که موضوعات مرتبط با نماز و مسجد به بهترین شکل در دسترس مخاطب قرار بگیرد. تاکنون با داوری صاحبنظران این حوزه ۱۰۰ اثر که قابلیت معرفی شدن و جایزه گرفتن دارند، انتخاب شده اند. از میان آثار ارسال شده، ۴۵۵ اثر شامل طرح ها و پوسترهای گرافیکی، ۲۸۶ اثر نمایشی، ۱۵۲ اثر رسانه های موبایلی، ۸۶ اثر محصولات چند رسانه ای، ۵۰۰ کانال و سایت و ۲۴۳ ایده و تجربه موفق است.

مدیرعامل انتشارات ستاد اقامه نماز ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۲۰عنوان کتاب جدید در حوزه نماز تولید و چاپ شده است. ۵۰ عنوان هم اثر تجدیدچاپ در این حوزه داشته ایم. شمارگان نسخه های چاپ شده ۳۰۰ هزار نسخه است که نشان از اقبال عمومی مردم نسبت به این آثار دارد.

وی در پایان گفت: یکی از برنامه هایی که در نظر گرفته ایم، مشارکت عموم مردم در ساخت مساجد کوچک و کم هزینه در مناطق محروم و پرجمعیت است، به همین منظور عموم مردم می توانند #۲۳*۷*۷۳۳* را شماره گیری کنند و اگر هر نفر هزار تومان کمک کند می تواند در ساخت یک مسجد مشارکت داشته باشد. اگر مشارکت در این امر به خوبی برگزار شود، برآورد ما این است که تا ۴-۳ سال آینده حدود هزار مسجد ساخته شود.

پس از مظفر، دریس گفت: هدف از عنوان این دوره اجلاس آموزش عمومی و فرهنگسازی در جهت بالا بردن سواد رسانه ای نمازگزاران، هوشیارسازی مخاطبان، افزایش انگیزه در مردم برای مقابله با مخاطرات فضای مجازی، ایجاد گفتمان سازی و استفاده حداکثری از این فضا، استفاده از نیروها و تشکل های مردمی بوده است.

ستاد اقامه نماز هم در جهت ترویج فرهنگ نماز کارهایی انجام داده است، از جمله اینکه در بخش تولید محتوا بیش از ۵ هزار محتوای نمازی در قالب های متنوع تولید شده است. تنوع در قالب ها، مستند بودن محتوای تولیدی، به روز بودن محتوا، در نظر گرفتن سن و جنسیت مخاطبان، در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان و در نظر گرفتن مناسبت ها و ایجاد تولید محتوای متناسب با آن از جمله مزایای محتواهای تولیدشده توسط این ستاد است.

مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز ادامه داد: راه اندازی شبکه ملی مبلغین نماز تحت عنوان پلاک ۱۷، انتشار نشریه الکترونیکی قنوت، تولید جامع ترین ربات نمازی کشور و ربات نمازنیوز از دیگر تولیدات ستاد اقامه نماز است.

وی در پایان اضافه کرد: در بخش اپلیکیشن ها، ستاد اقامه نماز تولیداتی داشته است، از جمله اپلیکیشن قرار ۱۷ که اپلیکیشنی مشابه شبکه اجتماعی اینستاگرام است و در آن بزرگترین مسابقه عکس نمازی کشور برگزار می شود. در این مسابقه پربازدیدترین عکس ها معرفی می شوند و جایزه می گیرند. ضمنا اپلیکیشن دیگری تحت عنوان شیوه های دعوت به نماز تولید شده که محتوای آن برگرفته از کتاب شیوه های دعوت به نماز حجت الاسلام قرائتی است. مخاطبان در این اپلیکیشن پس از مطالعه کتاب، وارد نوعی رقابت با سایر حاضران در این اپلیکیشن می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی