English

اجرای جدیدترین نمایش مرتضی میرمنتظمی از فردا

نمایش «بکت» عنوان تازه ترین نمایش مرتضی میرمنتظمی است که از عصر فردا (13 مهرماه) در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

اجرای جدیدترین نمایش مرتضی میرمنتظمی از فردا

به گزارش خبرگزاری موج، تمرین‌های گروه نمایش «بکت»  از دوماه قبل در تهران آغاز شده است و نمایش مرتضی میرمنتظمی از فردا در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت. 

میرمنتظمی این‌بار بر خلاف کارهای گذشته‌اش به سراغ چهره‌ها نرفته است و با بازیگران شناخته شده و مطرح تئاتر همچون داریوش موفق و عباس جمالی اجرای خود را روی صحنه خواهد برد.

مراحل نصب دکور این نمایش از روزهای گذشته آغاز شده و با توجه به مضمون این نمایشنامه، دکور سنگین و متفاوتی خواهد داشت.

بکت، داستان هانری دوم است که برای حفظ قدرت دربارش «توماس بکت» را به‌عنوان نخست‌وزیر برمی‌گزیند، اما بکت طی اتفاقاتی بر علیه هانری دست به شورش می‌زند.

گفته می‌شود؛ این نمایش برای اولین بار و بعد از انقلاب اسلامی در حوزه آثار نمایشی با طراحی و ترکیب تازه و متفاوتی روی صحنه خواهد رفت.

ژان آنوی نویسنده این نمایشنامه در سال ۱۹۱۰ به‌دنیا آمد، اولین نمایشنامه‌اش با عنوان «سمور» در سال ۱۹۳۲ اجرا شده است، آنوی نمایشنامه «بکت» را در سال ۱۹۵۹ نوشت، این نمایشنامه در سال ۱۳۵۵ در انتشارات آگاه با ترجمه نزهت شریعت زاده چاپ شده است.

داریوش موفق، عباس جمالی، علی نجفی، فرازسرابی، مجیدآهنگران، سپیده صباغ، عزالدین توفیق، ساغرشکوری، علی آرتین، مریم شجاعی، رضا درویش، مهدی میراکبری بازیگران تازه‌ترین نمایش مرتضی میرمنتظمی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه