English

اکران ۱۰ فیلم همزمان با روز ملی سینما در گروه هنر و تجربه

همزمان با روز ملی سینما 10 فیلم مستند، داستانی و کوتاه در «هنر و تجربه» به نمایش در می آید.

اکران 10 فیلم همزمان با روز ملی سینما در گروه هنر و تجربه

به گزارش خبرگزاری موج، اکران یک فیلم داستانی، سه فیلم مستند و 6 فیلم کوتاه از روز سه شنبه 21 شهریورماه همزمان با روز ملی سینما در گروه «هنر و تجربه» آغاز می‌شود.

قرار است مستندهای «بزم رزم» ساخته سیدوحید حسینی، «اورسون ولز صحبت می‌کند» ساخته نیما قلی زادگان، «اصطکاک» ساخته امیر فرض الهی و فیلم «ویولونیست» ساخته محمدعلی طالبی و مجموعه فیلم‌های کوتاه بیژن میرباقری از روز سه شنبه 21 شهریورماه در «هنر و تجربه» به نمایش دربیاید.

مستند «بزم رزم» نگاهی به کارنامه موسیقی در روزگار جنگ و بین سال‌های 1357 تا 1367 دارد.

مستند «ارسون ولز صحبت می کند» روایتی است از زندگی نابغه بزرگ کارگردانی و بازیگری و نویسندگی سینما و تئاتر، جرج اورسن ولز. نیما قلیزادگان برای این مستند سه سال پژوهش و تحقیق کرده است.

«اصطکاک» روایتی از دیالکتیک سینما و مردم، در ایران از آغاز تاریخ سینما تاکنون است.

«ویولونیست» در مورد پسربچه‌ای است که نان روزانه‌ خود و خانواده‌اش را از طریق ویولون زدن درمی‌آورد، بعد با آدم‌های دیگر و غالبا تحصیل کرده‌ای مواجه می‌شود که برخی از آن‌ها بیکار هستند. در واقع این فیلم از طریق یک ویولونیست زندگی و وضعیت هنرمندان دیگر را بررسی می‌کند. در این فیلم مجموعه‌ای از یک شهر واقعی و ملموس را از نوجوانی می‌بینیم که در خیابان‌های تهران ویولون می‌نوازد.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «پسرک آبی در پارک»، «خاموشی»، «دوخواهر»، «مه سا»، «نامه نانوشته»، «زیرپلک» از بیژن میرباقری در «هنر و تجربه» اکران می‌شود. از این فیلمساز سال گذشته «ربوده شده» در سینماهای کشور اکران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه