English

زمان اهدای نوبل ادبیات ۲۰۱۷ هنوز تعیین نشده است

طبق معمول هر سال با نزدیک شدن به ماه اکتبر، بازار گرم نوبل رونق خاصی به مباحث ادبی می‌بخشد.

زمان اهدای نوبل ادبیات 2017 هنوز تعیین نشده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت نوبل، در حالی که زمان اهدای جوایز نوبل در رشته‌های مختلف تعیین شده، هنوز روشن نیست که برنده نوبل ادبیات چه زمانی معرفی می‌شود.

در حالی که نوبل فیزیک، شیمی، فیزیولوژی یا پزشکی، نوبل صلح و نوبل اقتصادی از سوم تا 10 اکتبر برندگانشان را خواهند شناخت، زمان اعلام نام برنده نوبل ادبیات 2017 هنوز تعیین نشده است.

آکادمی نوبل در سایت خود نوشته است زمان معرفی نام برنده ادبی امسال به زودی اعلام می‌شود.

در حالی که روز اعلام نام برنده نوبل ادبیات پنج‌شنبه است، باید پنج شنبه 5 اکتبر(۱۳ مهر) یا پنج شنبه 12 اکتبر(۲۰ مهر) روز اهدای این جایزه باشد.

اهدای جایزه نوبل سال پیش به باب دیلن ترانه سرای آمریکایی موجی از انتقادها را به همراه داشت و این موجب شده است تا امسال بار دیگر این انتقادها یادآوری شده و تکرار شود. همین امر موجب شده تا این پیش بینی از همین حالا مطرح شود که آکادمی نوبل امسال یکی از چهره‌های شاخص ادبیات را به عنوان برنده خود معرفی می‌کند که می‌تواند چهره‌ای چون مارگارت آتوود باشد.

در عین حال گفته می‌شود معمولا وقتی در اولین پنج‌شنبه سال اسم برنده نوبل اعلام می‌شود، سالی است که شکی در نام انتخاب شده وجود ندارد، کما این که در سال 2011 آکادمی سوئد در تاریخ 6 اکتبر توماس ترنسترومر شاعر سوئدی را به عنوان برنده آن سال معرفی کرد. اما وقتی دومین پنج شنبه انتخاب می‌شود، زمانی است که بین اعضای آکادمی اختلاف آرا وجود دارد.

امسال هنوز تاکنون اخباری از این اختلاف آرا به بیرون درز نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه