English

مسابقات قرآنی باید در قالب جشنواره قرآنی برگزار شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید مسابقات قرآن به صورت یک جشنواره قرآنی برگزار شود تا برای همه گروه های سنی، برنامه و جذابیت داشته باشد.

مسابقات قرآنی باید در قالب جشنواره قرآنی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در جمع خبرنگاران درباره حضور کم‌رنگ مردم در چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در ارومیه گفت: معمولا مسابقات قرآن با استقبال مردم و جامعه قرانی همراه شده است، سال گذشته در شهر رشت با توجه به اینکه محل مسابقات از مرکز شهر فاصله 30 کیلومتری داشت، اما با استقبال کم‌نظیر اقشار مختلف مردم مواجه شد و همه امیدواریم در روزهای باقیمانده مسابقات این اتفاق مبارک در ارومیه نیز رخ دهد. 

وی با اشاره به وجود موسسات فراوان قرآنی در  شهر ارومیه خطاب به فعالان قرآنی این شهر گفت: وقتی یک رویداد بزرگ قرآنی برگزار می‌شود، مخاطب این رویداد، فعالان قرآنی هستند و باید با حضور خود در این مسابقات شور و هیجانی دیگر ببخشند. 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه ممکن است کوتاهی‌هایی به طور مثال در ارائه وسائط حمل و نقل عمومی بوده باشد، اظهار کرد: اما می‌توان علت اصلی عدم حضور مردم در مسابقات را تاکنون این موضوع و یا برداشت محصولات در  این استان و موارد دیگر دانست، اما ستاد مسابقات و شخص مدیرکل اوقاف استان بیشترین تلاش را  در قیاس با سایر استان‌ها در برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات داشته‌اند.

وی تصریح کرد: وقت آن رسیده تا آنقدر جذابیت این مسابقات را بالا ببریم که مانند یک رویداد ورزشی مردم برای حضور در مسابقات بیایند و بلیط تهیه کنند و سر و دست بشکنند.

حسینی با بیان اینکه برخی رشته‌ها قابلیت اجرای تلویزیونی را دارند، تصریح کرد: بر اساس جمع‌بندی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده با شبکه قرآن و معارف سیما، تصمیم داریم تعدادی از رشته‌ها را برای دوره بعدی به صورت تلویزیونی برگزار کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه هم اکنون مسابقات قرآن بیشتر برای یک قشر خاص جذابیت دارد، تصریح کرد: باید مسابقات قرآن به صورت یک جشنواره قرآنی برگزار شود و برای همه گروه‌های سنی برنامه و جذابیت داشته باشد.

 محمدحسین محمد زاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما هم در این نشست با بیان اینکه ممکن است پخش مستقیم مسابقات بر روی حضور علاقه‌مندان تاثیر مستقیم داشته باشد تصریح کرد: باید تعداد مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن را بررسی کرد و بر اساس آن تصمیم‌گیری‌های لازم را صورت داد. 

وی تاکید کرد :باید از تمام ظرفیت‌های استان برای برپایی پرشور این مسابقات استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سئوال یکی از خبرنگاران که شبکه‌های استانی در تبلیغ و پوشش این برنامه‌ها ضعیف عمل کرده‌اند، گفت: وظیفه رسانه‌ها این است که این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کنند، بنده نیز این موضوع را از مسوولین ذیربط پیگیری خواهم کرد.

محمدزاده با بیان اینکه رشته قرائت و حفظ از بخش‌های جذاب مسابقات هستند، گفت: نکته دیگری که وجود دارد این است که مسابقات رشته قرائت و حفظ کل از امروز آغاز می‌شود و باید بعد از برگزاری این بخش درباره عدم استقبال عموم مردم قضاوت کرد. 

مسابقات بخش اول چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پایان یافت و برگزیدگان رشته‌های معارف، تفسیر قرآن کریم، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی مشخص شدند و بخش دوم مسابقات نیز در رشته های حفظ و قرائت از امروز رقابت های خود را آغاز کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه