English

نمایشگاه «تا مانده‌ها» در گالری سیحون

«تا مانده‌ها» عنوان نمایشگاهی است که جمعه ۱۷ شهریور در گالری سیحون افتتاح می شود و دو هنرمند در آن به ارائه آثارشان می پردازند.

نمایشگاه «تا مانده‌ها» در گالری سیحون

به گزارش خبرگزاری موج، کتایون معادلیان و فراز ناصرشریف هنرمندان نمایشگاه «تا مانده ها» هستند که اولین نمایشگاه خود را برپا می کنند.

فراز ناصرشریف درباره این نمایشگاه گفت: این اولین دوره کاری من نیست اما اولین نمایشگاه من است. شاید تا پیش از این علاقه ای به ارائه آثارم نداشته ام. مفاهیم قالب در آثار این نمایشگاه حاصل تجربه و ادراک عمیق  دوره ای از زندگی است، مقاطع کوتاه انتظار برای رسیدن به یک اصل تازه که بعد از چندی نیازمند آن مقاطع می شویم وبا تمام تَرَک ها و خراش ها، آن نیزها تبدیل به اصل می شود. البته مدت هاست این موضوع بهانه من برای خلق آثار و توجه به همین مقاطع است اما هیچ زمان تا این اندازه خودم را درگیرش ندیدم. ترجیح می دهم تفسیر فردی ام را سرلوحه ذهن مخاطب نکنم و او را با دریافت و استنتاج خودش از اثرم تنها بگذارم.

کتایون معادلیان نیز درباره ایده خلق آثارش بیان کرد: این نمایشگاه به شکل  جریانی قدرتمند از خلق یک سری آثار شروع شد و ادامه پیدا کرد تا جایی که در اُسلوب و جایگاه فعلی خودش کامل شد و ظرفیت این را پیدا کرد که بتواند تبدیل به یک مجموعه قابل ارائه بشود. این ایده از دل یک فضای درونی و در عین حال بیرونی متولد شد. یعنی زمانی که پوسته زیست انسان های اطرافت را می بینی و ناخودآگاه می توانی درونش را تشخیص بدهی که این از یک تجربه اجتماعی نشأت می گیرد. ما قصد نمایش همزمان این دو فضا رو داشتیم.

وی ادامه داد: زمانی رسید که ایستادیم و نگاه کردیم به آدم هایی که کنارشان زندگی می کنیم، آدم هایی که تحسین یا تقبیحشان می کنیم، آدم هایی که جذب یا طردشان می کنیم، آدم هایی که به آنها ترحم یا ظلم می کنیم، آدم هایی که می شناسیم و نمی شناسیم... و فکر کردیم به تاثیراتی که می گیریم و آثاری که می گذاریم...

این نمایشگاه تا ۲۹ شهریور ماه در گالری سیحون ادامه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه