English

در نشست صمیمانه با خبرنگاران صورت گرفت:

رونمایی از تولیدات فناوری مجازی سازمان اوقاف

حجت الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف در نشستی صمیمانه با خبرنگاران با بیان اینکه قرآن، عترت و وقف سه حوزه ماموریتی سازمان اوقاف است، گفت: انتظار ما از اهالی رسانه ترویج فرهنگ وقف است. همچنین در انتهای این مراسم از تعدادی از تولیدات فناوری مجازی سازمان اوقاف رونمایی شد.

رونمایی از تولیدات فناوری مجازی سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نشست صمیمانه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه صبح امروز در سازمان اوقاف برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود رحمتی، مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف ماموریت در حوزه قرآن، بقاع متبرکه و وقف دارد. در دیدار مدیران سازمان اوقاف بارهبری موضوع رسیدگی به بقاع متبرکه چندین بار توسط رهبری تاکید شد.  از سال ۱۳۸۸ به بعد کارهای جهادی و چشمگیری هم در احیای بقاع متبرکه آغاز شد.

نشست صمیمی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با خبرنگاران

وی افزود: باید توجه داشت که موضوع وقف باموضوع خیریه فرق دارد. وقف همان  چیزی است که تا ابد باید به آن عمل شود و قابل خرید و فرو ش نیست. در واقع وقف همان صدقه جاریه است. یکی از مباحث مهم در حوزه وقف هم بحث وقف مشارکتی است که سازمان در این سالها بسیار روی آن کار کرده است.

رحمتی ادامه داد: تعداد وقف ها تا سال ۱۳۸۵ حدود ۲۰۰ وقف بوده اما از سال ۱۳۸۹ تا امسال میزان موقوفات ما میانگین ۲۵۰۰ عدد شده است. به طور کلی سازمان اوقاف در حال حاضر موضوع وقف مشارکتی را در اولویت کارهای خود قرار داد و به زودی شاهد رونمایی از سند اطلاع رسانی سازمان اوقاف هم خواهیم بود.

نشست صمیمی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با خبرنگاران

پس از رحمتی حجت الاسلام محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف سخنرانی کرد، وی گفت: قرآن، عترت و وقف سه حوزه ماموریتی سازمان اوقاف است. انتظار ما از شما اهالی رسانه این است که فرهنگ و معارف قرآن، فرهنگ و معارف اهل بیت و فرهنگ وقف را ترویج کنید.

وی افزود: ما انتظار نداریم که در این اطلاع رسانی هایتان سازمان اوقاف رامعرفی کنید، بلکه انتظارمان معرفی فرهنگ وقف است. سه موردی که در ابتدا من ذکر کردم هر سه حکم الهی و برای همه ادیان است و انتظار ما از شما فقط تبلیغ و ترویج در این سه حوزه می باشد.

محمدی ادامه داد: ما در جامعه نتوانستیم آن طور که باید سرور و خوشحالی که در دین اسلام ارائه می شود را عملی کنیم. در جامعه ای که دروغ، خیانت، فریب، مکر و حیله نباشد، سرور و شادی حاکم می شود. حال اگر جامعه ای با حسن نیت بنا شود صاحب سرور و شادی و اگر بر پایه مکر و حیله و خیانت بنا شود در آن گرفتاری به وجود می آید. شاید برای خیلی ها سوال باشد که وقف چیست، واقف یعنی کسی که سرمایه و یا تمکن مالی دارد ولی خودخواه نیست و به فکر سرنوشت دیگران هم است. اگر فرهنگ وقف در جامعه جاری شود خیلی از مشکلات ما از بین می رود. کسی که وقف می کند هم به خودش خدمت می کند هم به جامعه.

نماینده ولی فقیه در ادامه تصریح کرد: خواسته دیگر ما از شما علاوه بر معرفی و تبلیغ وقف این است که پل ارتباطی میان ما و مردم باشیم و انتظارات، ایرادات و شکایات مردم را به گوش ما برسانید. همه ما باید تلاش کنیم که مردم را به وقف علاقه مند کنیم. خیلی از مردم درباره وقف چیزی نمی دانند، مثلا اینکه کسی که داشته خود را وقف کند، می تواند تولیت و مدیریت آثار موقوفه را خودش به عهده بگیرد. این در حالی است که برخی فکر می کنند وقتی اثری را وقف سازمان اوقاف کردند باید مدیریت آن را هم به سازمان برسانند ولی اینطور نیست.

در انتهای این مراسم از تعدادی از تولیدات فناوری مجازی سازمان اوقاف رونمایی شد.  

مومنی مدیرفناوری و اطلاعات سازمان اوقاف درباره اپلیکیشنی که در این مراسم رونمایی شد، گفت: این اپلیکیشن به نوعی خدمات غیرحضوری اوقاف است و مثلا یکی از کاربردهای آن این است که مردم می توانند با استفاده از این اپلیکیشن به تمام امامزادگان پرداخت نذورات خود را انجام دهند.

البته این اپلیکیشن امکانات دیگری هم دارد که دوستان با استفاده از آن در جریان آن قرار می گیرند. به طور کلی سازمان اوقاف در طی مسئولیت جدیدی در حوزه و زیرساخت های فناوری کارهای سنگینی را قرار است انجام دهد که به زودی در جریان اینها از طریق جلسات و نشست های خبری قرار خواهید گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه