English

چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه برگزار می شود

چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه (اشراق) به صورت بین‌المللی و با پذیرش آثاری از زبان های عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیولی و ترکی برگزار می‌شود

چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد جواد شرافت، دبیر چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه (اشراق) با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه (اشراق) اظهار کرد: ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش های انسانی با زبان شعر، به کارگیری ابزار قدرتمند هنر در تبلیغ موثر دینی، توجه به ظرفیت های فرامرزی هنر دینی، ارتقای کیفی و کمی سطح شعر حوزویان و کشف استعدادهای ادبی در میان طلاب از جمله اهداف این کنگره بین المللی شعر است. 

دبیر چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه (اشراق) با بیان اینکه پوستر فراخوان این کنگره به پنج زبان زنده دنیا منتشر شده است، گفت: دبیرخانه چهارمین جشنواره علاوه بر دریافت اشعار فارسی پذیرای آثار  به زبان های عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیولی و ترکی نیز خواهد بود. 

وی درخصوص موضوع ویژه دوره چهارم کنگره بین المللی شعر اشراق خاطرنشان کرد: «نقد جاهلیت مدرن» و «وصف شکوهمندانه دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع)» دو موضوع ویژه این دوره از کنگره است که می تواند مورد نظر طلاب شاعر برای خلق اثر هنری قرار گیرد. 

شرافت با اشاره به بخش های چهارمین کنگره شعر اشراق عنوان کرد: آثار ارسالی برای راهیابی به مرحله داوری نهایی باید در سه بخش شعر کلاسیک، شعر نو و سپید و هم چنین شعر کودک و نوجوان باشند و مهلت ارسال نیز پایان مهرماه امسال است.

دبیر چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه (اشراق) از گستردگی زمانی، مکانی و زبانی در چهارمین دوره شعر حوزه خبر داد و گفت: در راستای این هدف نشست های مرتبط با کنگره در پنج استان گلستان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی و قم برگزار می‌شود. 

وی افزود: نشست استان گلستان با موضوع وحدت اسلامی و یادبود شهدای منا و نشست تبریز با موضوع شعر به زبان ترکی و فارسی برگزار می شود.  اهواز نیز میزبان نشست شعر عاشورایی و یادبود شهدای حله و شهدای روحانی مدافع حرم خواهد بود. 

شرافت افزود: کشف استعدادها و مهارت افزایی شاعران با برگزاری اردوهای تخصصی بعد از برگزاری جشنواره از جمله اهداف بلند مدت این کنگره برای پرورش استعدادهای ادبی حوزوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی