English

روزهای نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره ونیز ۲۰۱۷

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره ونیز از روز چهارشنبه ۳۰ ماه اگوست در جزیره لیدو آغاز به کار می کند.

روزهای نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره ونیز ۲۰۱۷

به گزارش خبرگزاری موج، فیلم افتتاحیه امسال «کوچک سازی» اثر الکساندر پاین است که طبق پیش بینی کارشناسان می تواند برای کارگردانش شانس بزرگی برای به دست آوردن شیر طلا و سپس در ابتدای سال آینده هم برای کاندیدا شدن در جوایز اسکار از موقعیت خوبی برخوردار شود.

در بخش مسابقه ونیز امسال کارگردانان صاحب نام زیادی حضوردارند که توجه منتقدین و سینماشناسان را به خود جلب کرده اند. از جمله این فیلمسازان می توان به عبدالطیف کشیش، دارن آرنوفسکی، جرج کلونی، گیلرمو، کوریدا، پل شرایدر، فردریک وایزمن و… اشاره کرد.

تاریخ نمایش فیلم های ایرانی

یر اساس برنامه های اعلام شده ازسوی دفتر جشنواره، اولین فیلم ایرانی که به نمایش درخواهد آمد، روز شنبه دوم سپتامبر خواهد بود که ” بدون تاریخ، بدون امضاء” ساخته وحید جلیلوند است. این فیلم در ساعت ۲ بعد از ظهر درسالن دارسنا به نمایش درخواهد آمد و دومین نمایش آن روز یک شنبه سوم سپتامیر ساعت یک بعد از ظهر درسالن بزرگ جشنواره با حضور کارگردان و سایرعوامل فیلم تکرار خواهد شد.

وحید جلیلوند پیش از این با نخستین فیلم بلند سینمائی خود، چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت، درهمین بخش «افق ها» شرکت کرده بود. فیلم های این بخش که به موازات بخش اصلی جشنواره است، توسط هیات داوران جداگانه ای مورد داوری قرار می گیرند که یکی از داورن آن رخشان بنی اعتماد است.

در همین بخش دو کارگردان ایرانی دیگر هم با اولین ساخته های بلند خود نیز پذیرفته شده اند با جلیلوند به رقابت خواهند پرداخت؛ «آیه های فراموشی» ساخته علیرضا خاتمی که آن را در شیلی و به زبان اسپانیائی ساخته است. این فیلم ابتدا، یک شنبه ۳ سپتامبر در سالن پرلا ساعت ۲ بعد از ظهر نمایش داده می شود و باز پخش آن دوشنبه ۴ سپتامبر در سالن بزرگ، ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه با حضور کارگردان وعوامل فیلم نمایش داده می شود.

سومین کارگردان ایرانی بخش افق ها، علی عسگری با فیلم «ناپدید شدن» است که در روزهای آخر جشنواره نمایش عمومی آن برنامه ریزی شده است. اولین نمایش این فیلم روز جمعه ۸ سپتامبر ساعت ۲ بعد از ظهر در سالن دارسنا و سپس شنبه (اخرین روز فستیوال) ساعت یک بعداز ظهر درسالن بزرگ با حضور کارگردان به نمایش درخواهد آمد که احتمالا سایر عوامل فیلم نیز وی را همراهی خواهد کرد. علی عسگری فیلمش را در ایران ساخته است.

چهارمین کارگردان ایرانی، با فیلم «به جستجوی ام کلثوم» اثر شیرین نشاط خواهد بود که ماجرای زنی فیلمساز است که میخواهد در مورد این خواننده بزرگ مصر فیلمی بسازد. قبلا قرار بود این فیلم درباره خود ام کلثوم باشد. این اثر دربخش «روزهای ونیز» که به « روزهای مولفین» هم شهرت دارد، پذیرفته شده که بخشی جداگانه و به موازات بخش رسمی جشنواره است. نمایش این اثر در روز دوم سپتامبر ساعت ۵ بعد از ظهر در سالن پرلا با حضور کارگردان و سایر عوامل فیلم خواهد بود.

دراین بخش بیست و هشت جوان از سراسر اروپا انتخاب شده اند که فیلم ها را داوری کنند و به یک فیلم جایزه داده خواهد شد . رئیس داوران این بخش سمیرا مخملباف است که مدت زیادی است فعالیت سینمائی ندارد.

دستاورد چهار سینماگر ایرانی از هفتادو چهارمین دور جشنواره ونیز چه خواهد بود، باید منتظر روز شنبه ۹ سپتامبر که اختتامیه جشنواره است باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی