English

نمایش عکس استادان موسیقی ایران در ۲۵ استان

مجموعه عکس‌ها و اسناد اساتید موسیقی ایران از ۱۰ تیرماه در ۲۵ استان کشور به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایش عکس استادان موسیقی ایران در ۲۵ استان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، فروغ بهمن‌پور - روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسیقی ایرانی - که این مجموعه را جمع‌آوری کرده است، درباره دلیل این کار، گفت: جمع‏‌آوری این عکس‏‌ها و اسناد صرفا به‌دلیل علاقه‌ی شخصی به موسیقی ایرانی و از سال‌ها قبل انجام شده و به نیت تبدیل به یک مجموعه یا چاپ کتاب نبوده است.

او توضیح داد: این عکس‏‌ها طی پیگیری‏‌های مستمر در سال‏‌های گذشته و آشنایی و ارتباط با اساتید بزرگی مانند کسایی، تجویدی، یاحقی، جلیل شهناز و دیگران گردآوری شده و اکنون با حمایت مدیرعامل انجمن موسیقی ایران - بهرام جمالی - و شعب استانی این انجمن قرار شده است که این آثار برای استفاده و آشنایی عموم در ۲۵ استان کشور به‌طور همزمان به‌نمایش گذاشته شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه بیش‏تر این اساتید از دنیا رفته‌اند؛ اما همچنان با خانواده‌های‌شان در ارتباط هستم و به واسطه اعتمادی که به من دارند، به‌محض این‌که چیزی در آرشیو پدران‌شان پیدا کنند، در اختیارم قرار می‌دهند، ولو خارج از کشور باشند.

بهمن‌پور درباره چگونگی شکل‌گیری این مجموعه و همکاری‌اش با نشریات مختلف، بیان کرد: خود من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی این عکس‌ها و اسناد تبدیل به مجموعه شود و من هیچ قیمتی برای این آرشیو و عکس‌های این نمایشگاه نگذاشته‌ام. این کار دلی بوده است و هرگز به مقوله‌ی تجاری آن فکر نکرده‌ام. ان‌شاءالله به زودی کتابی از این مجموعه عکس‌ها منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه از ۱۰ تیرماه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، یزد به‌طور همزمان برای علاقه‌مندان به‌نمایش گذاشته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه