English

جایزه بین‌المللی «امی» برای «کوین اسپیسی»

«کوین اسپیسی» بازیگر و کارگردان مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر به زودی جایزه افتخاری «امی» را دریافت می‌کند.

جایزه بین‌المللی «امی» برای «کوین اسپیسی»

به گزارش خبرگزاری موج، «ورایتی» نوشت: جایزه بنیان‌گذاران آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی بین‌المللی آمریکا (امی) در سال ۲۰۱۷ به «کوین اسپیسی» چهره‌ شاخص سینما، تئاتر و تلویزیون اعطا می‌شود.

چهل‌وپنجمین مراسم جوایز «امی» بین‌المللی روز ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ در نیویورک برگزار می‌شود.

«کوین اسپیسی» برنده دو جایزه اسکار (برای فیلم‌های «مظنونین معمولی» و «زیبای آمریکایی») است و تاکنون ۱۰ بار نامزد «امی» شده است. او در کارنامه‌اش جوایز مهم دیگری همچون «گلدن گلوب»، «تونی» و «بفتا» را هم ثبت کرده است. «اسپیسی» اخیرا اجرای مراسم اعطای جوایز تئاتر «تونی» را بر عهده داشت. او سال گذشته نشان شوالیه که بالاترین نشان سلطنتی بریتانیا است، را به پاس خدماتش در تئاتر، هنر و فرهنگ بین‌الملل از شاهزاده «چارلز» دریافت کرد.

این بازیگر ـ کارگردان در دهه ۱۹۹۰، برای نخستین‌بار جایزه «تونی» که معادل اسکار در تئاتر است را برای درخشش در نمایش «گمشده دریانکرز» دریافت کرد و فعالیت حرفه‌ای‌اش در سینما را با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «Heartburn» در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد.

او که به بازی در نقش‌های عجیب و غریب بیش از به عهده گرفتن نقش نخست علاقه دارد، همواره با احتیاط و وسواس، نقش‌هایش را انتخاب می‌کند و همین قصه وی را به یک بازیگر شاخص تبدیل کرده است.

درخشش سینمایی «اسپیسی» با فیلم «هفت» ساخته «دیوید فینچر» در نقش یک قاتل زنجیره‌ای آغاز شد و سپس بازی خیره کننده‌اش در فیلم «مظنونین همیشگی» ساخته «برایان سینگر»، او را به یک ستاره تمام عیار تبدیل کرد.

«اسپیسی» بازیگری است که در نقش‌های مثبت و منفی، چهره کاملا متفاوتی ارائه کرده و بازی زیرپوستی بسیار لطیفی را از خود به نمایش می‌گذارد. بازی او در فیلم «مظنونین همیشگی»، اسکار بهترین بازیگر نقش دوم را برایش به همراه آورد. او چهار سال بعد نیز برای ایفای نقش «لستر برتهام» در فیلم «زیبای آمریکایی» ساخته «سام مندز»، دومین اسکار خود را به دست آورد.

سریال محبوب «خانه پوشالی» که سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین بازیگر «گلدن گلوب» را برای او به ارمغان آورد، همچنان در حال ساخت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی