English

«نقطه پرگار» منتشر می‌شود

آلبوم موسیقی «نقطه پرگار» حاصل همکاری مصباح قمصری و میلاد درخشانی منتشر می‌شود.

«نقطه پرگار» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی این اثر، آلبوم «نقطه پرگار» ۹ تیرماه با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به موسیقی رونمایی می‌شود.

مصباح قمصری و میلاد درخشانی، آهنگسازانی هستند که پیش از این، تقریبا تمام سازهای آثارشان را خودشان می‌نواختند؛ اما این‌بار در آلبوم «نقطه پرگار» به همنوازی در فضایی پرداخته‌اند که به گفته قمصری، موسیقی آینده ایران است. در این اثر درخشانی به آهنگسازی و نوازندگی تار پرداخته و قمصری قطعات را برای «بمکمان» و سازهای کوبه‌ای تنظیم و اجرا کرده است.

قمصری در بروشور این اثر یادداشتی با این مضمون ارائه کرده است: «تنها اثر هنری من، منم. خود را از تو خلق کرده‌ام. من خالق و مخلوق خویشم و این نه کفر است، چراکه عمل ناب تو، آینه خدایی است و خلقت، عمل نابِ عاری از عکس‌العمل. دم، عمل است و بازدم عکس‌العمل. با هر نفس از نو متولد می‌شوم و خود را می‌میرانم و این است عیش جاودان من.»

درخشانی نیز در یادداشت خود نوشته است: «نوشتن پیرامون "نقطه پرگار" بس دشوار است. نمی‌توانم ساعت‌ها و لحظات ساخت این مجموعه را با کلمات بازگو کنم؛ لحظاتی که هر زخمه آن عیشی جاودان بود و هنوز این را با شنیدنش در خود احساس می‌کنم؛ اما همگان را نمی‌توان با هر اثر، همسو دانست. زیرا عقایدی در پس آنجاری است که در چشم کسانی که در جست‌وجوی آن نیستند، نخواهد آمد و به‌راستی لازمه درک واقعی هر اثر هنری، حضور تمام و کمال انسان در آن اثر است.»

ساز «بمکمان» از ابداعات قمصری است. همچنین از جمله آثار درخشانی می‌توان به «اشارات نظر» اشاره کرد

آلبوم «نقطه پرگار» ساعت ۱۵:۳۰ نهم تیرماه ۱۳۹۶ در «شهر کتاب ابن سینا» رونمایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه