English

وزیر ارشاد:

حقوق مالکیت دیگران را باید به رسمیت بشناسیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید حقوق مالکیت دیگران را در ایران به رسمیت بشناسیم. با تصویب قانون کپی رایت اتفاق مثبتی شکل می‌گیرد و برای صاحبان اثر امنیت فرهنگی ایجاد می‌کند و هر کسی می‌تواند با خلاقیتی که دارد امنیت لازم را برای مالکیت معنوی اثر خودش ایجاد کند.

حقوق مالکیت دیگران را باید به رسمیت بشناسیم

به گزارش خبرگزاری موج، سیدرضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران و در حاشیه هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با موضوع نمودهای فرهنگ عامه و حقوق مالکیت فکری با بیان اینکه تنها به سوالات مرتبط با همایش پاسخ می‌دهد، ‌اعلام کرد: در آینده جلسه جداگانه‌ای برای پاسخ به سوال‌های خبرنگاران خواهم گذاشت.

او همچنین درباره این همایش بیان کرد: امروز هفتمین سال از برگزاری همایش مالکیت ادبی و فرهنگی است. این همایش مختص عناصر و نمودهای فرهنگ عامه است. من درباره ضرورت‌های تبیین نمودهای فرهنگ عامه و تصویب آن و همچنین سیر مراحل حقوقی در سطح ملی بحث کردم  تا بتوانیم وارد حوزه جهانی شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این همایش رئیس کمیسیون قضایی مجلس و وزیر دادگستری مباحث مرتبطی را مطرح کردند. ما دارای فرهنگ عامه بسیار غنی هستیم. فرهنگ عمومی با فرهنگ عامیانه متفاوت است. وقتی از فرهنگ عمومی صحبت می‌کنیم یعنی عناصر فرهنگی در این سرزمین ریشه دارد و مورد اقبال عامه مردم است. برای مثال عاشورا یک فرهنگ اختصاصی است و در ایران سبک‌های عزاداری متفاوتی وجود دارد.

صالحی امیری اضافه کرد: تمام سبک‌های ایرانی باید دارای هویت حقوقی شوند تا بتوانیم در ایران و دنیا این آثار فرهنگی را بازنشر دهیم. من معتقدم به دلیل آنکه ما از نفت برخوردار هستیم متاسفانه به واسطه نفت نقابی روی فرهنگ ما انداخته شده است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم از طریق دعوت نخبگان و کمک مجلس شورای اسلامی برای تصویت لوایح حقوقی، عناصر هویتی و فرهنگی این سرزمین را به ملت و جهان معرفی کنیم.

او درباره اینکه تصویب قانون کپی رایت چه تاثیری روی قیمت محصولات فرهنگی می‌تواند بگذارد، گفت: اگر می‌خواهیم با دنیا کار کنیم حتما باید این قانون را تصویب کنیم. ترجمه آثار، فروش و تبادل آثار فرهنگی باید در پذیرش قانون کپی رایت باشد. این قانون یک امر ضروری برای دولت‌هاست و دنیا برای تبادل، تفاهم  و فروش آثار فرهنگی به آن نیاز دارد و ما به عنوان یک کشور باید آن را به رسمیت بشناسیم.    

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: باید هر چه زودتر قانون کپی رایت تصویب شود، زیرا ما در حوزه نشر، موسیقی، سینما، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و حوزه ‌های دیگر این قانون را به رسمیت بشناسیم. این قانون یکی از شروطی است که به وسیله آن می‌توانیم با دنیا کار کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه