English

قلب تهران به روی پرده می‌آید

مستندی با عنوان «عودلاجان قلب تهران» با هدف معرفی قدیمی‌ترین منطقه شهر تهران به کارگردانی «مرتضی منشی» ساخته می‌شود.

قلب تهران به روی پرده می‌آید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این مستندساز گفت: اکنون در حال تحقیق و ضبط برخی تصاویر خارجی هستیم و هماهنگی‌هایی با برخی اساتید بزرگ تهران‌شناسی از جمله ناصر تکمیل‌همایون و هارون یشایایی برای مصاحبه انجام شده است. ضمن اینکه تا به حال از خانه کاظمی، مدرس، دبیرالملک و همچنین امامزاده یحیی تصاویری گرفته‌ایم، اما بخش اصلی فیلمبرداری هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: مستند «عودلاجان قلب تهران» به بیان ویژگی‌های این محل و سیر قهقرایی که طی کرده می‌پردازد. این منطقه زمانی متعلق به مفاخر بوده و حالا به محله سکونت حاشیه‌نشین‌ها تبدیل شده است. امروزه بسیاری از شهروندان عودلاجان را نمی‌شناسند و ما در تلاش هستیم که با ساخت این مستند، منطقه را واکاوی کرده و ابعاد مختلف آن را به تصویر بکشیم.

مستند «عودلاجان قلب تهران» با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسه تصویر شهر تولید می‌شود.

عودلاجان یا اودلاجان از محله‌های قدیمی شهر تهران است که از غرب به خیابان ناصرخسرو، از شرق به ری، از شمال به امیرکبیر و از جنوب به خیابان ۱۵ خرداد محدود است و سه محله‌ی اصلی امامزاده یحیی، پامنار و ناصرخسرو را دربرمی‌گیرد که از نظر تاریخی، به دلیل وجود بناهای متعدد، بسیار غنی است.

برخی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران مانند خاندان قوام‌الدوله، خاندان مستوفی، سیدحسن مدرس نماینده مجلس شورای ملی و چهره نامدار مشروطیت، نصیرالدوله بدر تاجر ثروتمند و نخستین وزیر فرهنگ دوره پهلوی، در عودلاجان ساکن بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه