English

رئیس سازمان اوقاف:

انتخابات از مظاهر مردم سالاری دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در آیین تجلیل از مُبلغان و دست اندرکاران طرح آرامش بهاری نوروز 96 گفت: بقاع متبرکه ظرفیت‌های زیادی برای انتقال آموزه‌های دینی به جوانان و نوجوانان دارد و باید از این ظرفیت به نحو شایسته بهره‌برداری کرد.

انتخابات از مظاهر مردم سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم تجلیل از مُبلغان طرح آرامش بهاری با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران سازمان اوقاف و مبلغان طرح آرامش بهاری، دوشنبه‌شب در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در زمان رژیم شاه، طلاب به صورت برنامه‌ریزی شده تحقیر می‌شدند، ولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، امور فرهنگی و اجتماعی با محوریت روحانیت اجرایی می‌شود.

وی افزود: باید شکرگزار نعمت‌های حاضر باشیم، چرا که با نافرمانی و سهل‌انگاری نمی‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و خداوند متعال این فرصت‌ها را از ما سلب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این حقیقت که امروزه بسترهای تبلیغ اسلام در بخش‌های مختلف به خوبی فراهم شده است گفت: به همین دلیل امیدواریم طلاب از این فرصت بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

وی افزود: ثبت تجربیات موفق مُبلغان طرح‌ آرامش بهاری امری ضروری است، این تجربیات باید در قالب کتابی درباره آرامش بهاری جمع‌آوری شود تا مُبلغان جدید بتوانند از این منبع غنی استفاده کنند.

محمدی با بیان اینکه روحانیون همانند امامزادگان احکام دینی اسلام را به مردم منتقل کرده و در راستای ترویج معارف دینی تلاش می‌کنند، گفت: فلسفه وجودی حرم‌های مطهر امامزادگان این است که در این اماکن برای تبلیغ دین و قرآن تلاش شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: لازم است مُبلغان طرح آرامش بهاری هیأت امنا و خادمان امامزادگان را با خود همراه و همگام کنند، زیرا در بین این افراد، اشخاص انقلابی و دلسوزی حضور دارند که به صورت مستمر روحانیون را همراهی می‌کنند اما مبلغان باید با افراد ناآگاه نیز برخورد مطلوبی داشته و در راستای راهنمایی آنها تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بقاع متبرکه ظرفیت‌های بسیاری برای انتقال آموزه‌های دینی به جوانان و نوجوانان فراهم کرده‌اند که استفاده از این پتانسیل و بهره‌گیری از عنصر خلاقیت، می‌تواند راهگشا باشد.

محمدی با تاکید بر ثبت نقاط ضعف و آسیب‌های طرح آرامش بهاری، گفت: این مسئله باید مورد توجه مبلغان و روحانیون قرار گیرد و علاوه بر این مجموعه اوقاف و امور خیریه باید در راستای کاهش این آسیب‌ها تلاش کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح آرامش بهاری باید در همه فصول سال اجرای شود زیرا بعضی از بقاع متبرکه در تابستان و دیگر مناسبت‌ها، پذیرای تعداد قابل توجهی از مسافران هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی، جذب و آموزش مبلغان برجسته را یکی از ضرورت‌های ادارات کل اوقاف دانست و افزود: مبلغان باید تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند تا بتوانیم از ظرفیت روحانیون بومی نیز در کنار روحانیون مبلغ استفاده کنیم.

محمدی ادامه داد: آماده‌سازی زیرساخت‌های خیمه‌گاه‌های معرفت در سال جاری جزو اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید همواره مورد توجه مبلغان و مدیران اوقاف قرار داشته باشد این است که از ورود خرافات و حرکت‌های مخرب توسط هر فردی به بقاع امامزادگان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اثبات مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: انتخابات از مظاهر مردم سالاری به شمار می‌رود و طلاب باید مردم را با هر گرایشی برای حضور حداکثری در این اقدام سیاسی اجتماعی دعوت کنند.

طرح آرامش بهاری برای ششمین سال پیاپی در سراسر کشور و با محوریت بقاع متبرکه در نوروز 96 اجرایی شد و طی آن، هزاران برنامه فرهنگی و معرفتی با حضور مبلغان روحانی در خیمه‌های معرفت برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی