English

جان گریشام در بزرگداشت هارپر لی حرف می‌زند

وکیل و نویسنده پرفروش آمریکایی در سمپوزیومی برای گرامیداشت میراث رمان فراموش نشدنی «کشتن مرغ مقلد» سخنرانی می‌کند.

جان گریشام در بزرگداشت هارپر لی حرف می‌زند

 به گزارش خبرگزاری موج، دانشگاه آلاباما قصد دارد تا با برگزاری یک سمپوزیوم به بررسی میراث هارپر  لی و رمان او «کشتن مرغ مقلد» بپردازد.

مسوولان برگزار کننده این سمپوزیوم از جان گریشام رمان‌نویس که متولد می‌سی‌سی‌پی است دعوت کرده‌اند تا درباره چشم‌انداز این رمان ماندگار هارپر لی که با تمرکز بر نژاد، تبعیض نژادی و عدالت نوشته شده صحبت کند. این رمان در شهری خیالی که الهام گرفته از مونروویل در جنوب آلاباما و زادگاه لی است، نوشته شده است.

گریشام در این سمپوزیوم درباره تغییرات اجتماعی متاثر از ادبیات سخنرانی می‌کند. این نویسنده که بیش از ۲۰ رمان حقوقی نوشته در بسیاری از آثارش به تبعیض‌های اجتماعی نیز پرداخته است.

وین فلینت تاریخ‌نگار دانشگاه آبورن، که خانم لی را از نزدیک می‌شناخت و اکنون در حال نوشتن کتابی درباره زندگی وی است، نیز از سخنرانان این سمپوزیوم خواهد بود.

هارپر لی شخصیت اصلی «کشتن مرغ مقلد» یعنی آتیکوس فینچ را از پدر خودش الهام گرفته بود که وکیلی مشهور بود و در مونرو کار می‌کرد.

خود این نویسنده نیز تحصیلاتش را در رشته حقوق در دانشگاه آلاباما به اتمام رسانده بود و بعد به نویسندگی روی آورد و تنها خواهرش نیز وکیل بود.

هارپر لی سال پیش در ۸۹ سالگی در مونروویل درگذشت. وی سال ۱۹۶۰ به خاطر نگارش کتاب «کشتن مرغ مقلد» برنده جایزه پولیتزر رمان شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه