English

رییس پلیس فتا استان فارس:

خرید موبایل با ارائه رسیدهای جعلی بانکی در شیراز/ متهم دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری جوانی ۲۵ ساله که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی، ۱۲ دستگاه گوشی از موبایل فروشی‌های شیراز کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

خرید موبایل با ارائه رسیدهای جعلی بانکی در شیراز/ متهم دستگیر شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سرهنگ امیرحسین سلیمانی، در این خصوص اظهار داشت: خانمی میانسال با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی با هویت مشخص به مغازه من مراجعه کرد و اقدام به خرید ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه با رسید بانکی کرد که پس از ساعتی متوجه شدم پولی به حساب من واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با بیان اینکه کارت بانکی خود را همراه ندارد و وجه گوشی‌های موبایل خریداری شده را به صورت اینترنتی پرداخت می‌نماید؛ با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت گوشی‌های موبایل، فروشگاه را ترک می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس بیان داشت: کارشناسان با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای خرید موبایل به ۳ موبایل فروشی دیگر نیز مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی مجموعاً ۱۲ گوشی موبایل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را تحویل و محل را ترک کرده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه