English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

مراجعه بیش از ۱۶۱ هزار نفر در نوروز به مراکز درمانی فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از بیست و نهم اسفند تا سیزدهم فروردین ماه، به ۱۶۱ هزار و ۶۳۴ مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، خدمت رسانی شده است.

مراجعه بیش از ۱۶۱ هزار نفر در نوروز به مراکز درمانی فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سید وحید حسینی‌ با قدردانی از تلاش های شبانه روزی مجموعه سلامت استان در ایام نوروز امسال گفت: یکی از محورهای مهم ارائه خدمات مجموعه سلامت، مربوط به حوزه درمان و خدمت رسانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی محسوب می شود و با تلاش همه جانبه مجموعه سلامت استان، از بیست و نهم اسفند تا سیزدهم فروردین، به ۱۶۱ هزار و ۶۳۴ مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، ارائه خدمت شده است.

حسینی تعداد اعمال جراحی انجام شده در این ایام را نیز سه هزار و ۹۴۴ مورد اعلام کرد.

 

انجام بیش از ۴۱ هزار بازرسی بهداشتی از نیمه اسفند تاکنون

مسوول ارشد حوزه سلامت استان در ادامه به فعالیت های مجموعه بهداشت استان در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: همکاران پرتلاش مجموعه بهداشت در مجموعه بهداشت محیط، فعالیت های خود را از پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ آغاز کرده و تا بیست و پنجم فروردین نیز این طرح ادامه دارد و آمارها نشان می دهد در بازه زمانی پانزدهم اسفند تا سیزدهم فروردین، ۴۱ هزار و  ۶۷۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس داشته اند که با معدوم سازی بیش از ۴۶ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم_لیتر مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی همراه بوده است.

به گفته حسینی دیگر همکاران مجموعه بهداشت استان نیز در طول فعالیت ستاد سلامت نوروزی از بیست و نهم اسفند تا سیزدهم فروردین، ۹۹ هزار و ۲۱۱ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت، از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.

او پیگیری سلامت ۱۹ مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه و ارجاع به بیمارستان ها را از دیگر خدمات مجموعه بهداشت استان در ایام فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه برشمرد.

 

حضور امدادگران اورژانس فارس در بیش از ۱۳ هزار ماموریت امدادی از ۲۵ اسفند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ادامه این گزارش به فعالیت های مجموعه اورژانس استان فارس در این ایام اشاره کرد که با عنوان طرح سلامت نوروزی، از بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده، گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۱۳ هزار و ۵۱۲ ماموریت امدادی به همت امدادگران اورژانس فارس انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۱۹۲ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری و جاده ای مابقی نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

دحسینی همچنین از ۱۰ پرواز بالگرد اورژانس فارس در بازه زمانی یاد شده خبر داد که پنج مورد مربوط به حوادث ترافیکی و پنج مورد نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

او آمار مصدومان حوادث ترافیکی که با حضور امدادگران این مرکز خدمات دریافت کرده اند را از بیست و پنجم اسفند ماه تا سیزدهم فروردین، دو هزار و ۶۵۸ مورد اعلام کرد که از این تعداد، دو هزار و ۲۲ مصدوم بستری شده و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده اند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه این گزارش، آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را ۱۱۹  مورد و موارد مراجعه به کمپ های نوروزی اورژانس را ۳۹۲ مورد اعلام کرد.

 

انجام قریب به هزار بازدید نظارتی کارشناسان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به فعالیت های مجموعه غذا و داروی دانشگاه در ایام نوروز اشاره کرده و از انجام ۹۹۰ بازدید نظارتی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، قاچاق کالای سلامت محور، فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در سطح استان، از بیست و نهم اسفندماه تا سیزدهم فروردین خبر داد.

حسینی آمار مراجعه به میز خدمت معاونت غذا و دارو در این ایام را نیز هزار و ۸۳ مورد اعلام کرد.

او با آرزوی سالی خوش و سرشار از سلامتی برای تمامی مردم ایران، ابراز امیدواری کرد با تداوم تلاش های مجموعه سلامت استان، شاهد توسعه امر سلامت در جای جای استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه