English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

روش های متنوع تامین مالی پروژه های فعال استان فارس پیگیری می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: روش های متعدد و متنوع تامین مالی در کشور وجود دارد که متناسب با پروژه ها و نیازهای بخش های اقتصادی درون استان، می‌توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

روش های متنوع تامین مالی پروژه های فعال استان فارس پیگیری می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حسن شیخ نیا، در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان در شیراز افزود: اگر رویکردهای توسعه ای و حمایتی در استان تقویت و اصلاح شود با توجه به مزیت ها و ظرفیت های بالقوه درون استان، می‌توان انتظار داشت که در بازه زمانی معین و مشخص شاهد توسعه همه جانبه در استان باشیم.

وی ادامه داد: وجود ظرفیت های صنایع بالادستی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، معادن غنی و پر جاذبه، محصولات باغی و زراعی متنوع، صنایع مادر مانند فولاد سازی، آلومینیوم، مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی و معدنی، شهرک ها و نواحی صنعتی، دسترسی نزدیک و آسان به بازارهای هدف صادراتی و سایر زیرساخت های موجود، بیان گر این است که افق توسعه متوازن و پایدار در استان روشن است؛ بنابراین برای توسعه شتابان در این بخش ها فقط متکی بودن به منابع بانکی با توجه به محدودیت منابع در نظام بانکی، شتاب و برنامه های پیش رو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به این که راه برون رفت و سرعت و شتاب دادن به توسعه و اجرای پروژه‌ای مختلف مستلزم رویکردهای جدید در تامین مالی است، افزود: روش هایی هم چون تشکیل شرکت های سهامی عام پروژه، استفاده از ظرفیت انواع اوراق و کمک گرفتن از شرکت های تامین سرمایه و سایر روش های تامین مالی که در کشور تجربه شده و ما به دنبال انتقال این تجارب موفق به استان فارس هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه به وصول مطالبات بانکی، گفت: باید بکوشیم که در کنار استفاده از ظرفیت‌های متنوع تامین مالی، موضوع وصول مطالبات را هم جدی بگیریم؛ چرا که در این صورت موجب تقویت منابع در استان خواهد شد و می توان شاهد همراهی بیشتر نظام بانکی بود.

معاون استانداری فارس

شیخ نیا افزود: در حوزه بانکی هر کجا که نیاز به تفویض اختیارات است کمک کنیم که این اتفاق بیافتد.

وی اظهار کرد: در همراهی شبکه بانکی ممکن است نارسایی هایی در حمایت از تولید و توسعه، خصوصاً در بانک‌های خصوصی وجود داشته باشد که بایستی در جهت همراهی و حمایت بیشتر و تقویت انگیزه و مشارکت این بانک‌ها، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نمود و موانع پیش رو را مرتفع  کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی از سیاست های دولت سیزدهم را تمرکز زدایی از مرکز دانست و ادامه داد: قطعاً همکاری بیشتر نظام بانکی می تواند به‌سرعت و شتاب بیشتر توسعه در استان کمک کرده و نفش آفرینی بالاتری داشته باشند.

شیخ نیا ادامه داد: مطلوب و برازنده استان فارس نیست  که با وجود این همه ظرفیت و تمایل به سرمایه گذاری و پروژهای با پیشرفت فیزیکی در بخش های مختلف، رتبه پایینی در جذب منابع داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت نظام بانکی در استان و کشور به ویژه آن دسته از بانک‌هایی که رتبه های بالاتری در جذب منابع و در پرداخت تسهیلات، مشارکت در تامین منابع مورد نیاز فعالین اقتصادی، اشتغالزایی و دیگر بخش ها دارند، درخواست کرد: بانک هایی که در این مشارکت نقش کمتری داشته اند نسبت به اصلاح  رویکردها و حمایت از توسعه و تولید و اشتغال و رفع نیازهای ضروری پیش بینی شده در قوانین بالادستی اقدام کنند.

شیخ نیا افزود: اگر به دنبال رفاه، امنیت پایدار، اشتغال مولد و پایدار و رفاه بیشتر جامعه هستیم این مسیر از طریق تولید و فعال شدن کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی مدرن و توسعه یافته و زنجیره‌ های ارزش و همچنین توجه به مزیت های گردشگری درون استان محقق می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه