English

مدیر شیلات استان فارس خبر داد:

ساماندهی تولید کنندگان ماهیان زینتی در فارس

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از طرح ساماندهی تولید کنندگان ماهیان زینتی این استان خبر داد و گفت: این طرح با ایجاد یک تشکل در قالب "تعاونی" تولید کنندگان ماهیان زینتی این استان در دستور کار قرار داد.

ساماندهی تولید کنندگان ماهیان زینتی در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علی فلاحی با بیان اینکه استان فارس حائز رتبه یک تولید ماهیان زینتی در جنوب کشور است، اظهار کرد: در راستای توسعه این حوزه و ایجاد انسجام در بین ۳۳ واحد تولید کننده ماهیان زینتی این استان، تشکیل تعاونی با همکاری سازمان تعاونی روستایی استان برنامه ریزی شده است. 

وی با اذعان به اینکه بر اساس آخرین آمار در سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان فارس تکثیر و پرورش یافته است، بیان کرد: تشکیل تعاونی می تواند در بهبود روند توزیع نهاده ها، ارائه آموزش ها، برگزاری نمایشگاه ها و بسیاری دیگر از این قبیل اقدامات مثمر اثر باشد. 

او با اشاره به اینکه در حال حاضر اتحادیه تعاونی های تولید کنندگان ماهیان سردآبی و گرمابی نیز در استان فارس از سال های قبل مشغول ارائه خدمت هستند، افزود: مشارکت تمامی تولید کنندگان حقیقی و حقوقی در قالب تشکیل تعاونی می تواند در رشد و توسعه این حوزه اثر گذار باشد.

فلاحی با بیان اینکه تاکنون جلسات هماهنگی و ارائه آموزش های لازم به ذی نفعان برگزار شده است، افزود: امیدواریم با آماده شدن هر چه سریعتر متن پیش نویس اساسنامه تعاونی از سوی چند نفر از مدیران واحد های تولیدی به عنوان هیات موسس، روند تاسیس تعاونی شتاب بیشتری یابد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی با استفاده از خردجمعی و تکیه به آرای مساوی در مجامع عمومی، از جایگاه ویژه ای در برخوردارند، گفت: امیدوارم تمامی تولید کنندگان ماهیان زینتی این استان در تشکیل تعاونی مشارکت و همراهی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه