English

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرد:

آغاز فرآیند پیش ثبت نام انتخابات مجلس، بر اساس قانون جدید

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به تصویب قانون جدید انتخابات عنوان کرد: پیش‌ثبت‌نامِ انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و ثبت نام نکردن در این مرحله به معنای از دست دادن داوطلبی خواهد بود.

آغاز فرآیند پیش ثبت نام انتخابات مجلس، بر اساس قانون جدید

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اسماعیل قزل سفلی، ۱۶ مردادماه جاری را زمان آغاز فرآیند پیش ثبت نام دانست و افزود: دواطلبان برای این مرحله باید مدارک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه، عکس، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (ویژه آقایان)، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا یا معادل آن، مدارک ایثارگری (ویژه ایثارگران)، گواهی پذیرش استعفا برای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ارایه گواهی معتبر مورد تایید بالاترین رده نهاد یا موسسه مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی در یک یا همه این زمینه‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی را ارایه دهند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه افزود: عدم ثبت نام داوطلبین در سامانه پیش‌ثبت‌نام به منزله عدم ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود و پس از مهلت تعیین شده برای پیش‌ثبت‌نام، به هیچ گونه درخواستی جهت ثبت‌نام، ترتیب اثر داده نخواهد شد. قزل سفلی در ادامه بیان کرد؛ به محض ابلاغ قانون انتخابات جدید، اطلاعیه رسمی در این خصوص، از سوی ستاد انتخابات کشور صادر خواهد شد و ملاک اصلی عمل خواهد بود.

اسماعیل قزل سفلی با اشاره به قانون جدید انتخابات یادآور شد: بحث تبلیغات و شیوه تبلیغ نامزدها، بحث شفافیت مالی از دیگر مباحث مهم در این دوره انتخابات است که برای آن شیوه نامه جدیدی در حال آماده سازی است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری فارس با تاکید بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت چهار مولفه اصلی برگزاری انتخابات است، اظهار کرد: همه ارکان برگزاری انتخابات در استان فارس آماده هستند انتخاباتی پرشور و مطابق با شأن و جایگاه مردم و نظام جمهوری اسلامی برگزار کنند و قانون جدید انتخابات تلاش دارد مفهوم دقت، سلامت، امنیت، سرعت و صحت انتخابات که در ۴۰ انتخابات گذشته در انقلاب اسلامی، مد نظر بوده را تقویت کند.

او با اشاره به اینکه انتخابات در مراحل ابتدایی به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد اظهار کرد: پیش ثبت نام انتخابات از جمله این مراحل است.

وی با اشاره به اهمیت رقابت در انتخابات، از همه داوطلبان در حوزه های انتخابیه فارس خواست؛ پیش ثبت نام را در موعد مقرر انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان فارس تاکید کرد: بی تردید این انتخابات مظهر قدرت و قوت ملی ما در برابر دشمنان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه