English

اشتغال به تحصیل قریب به ۶۰ هزار دانش آموز کم توان ذهنی در رشته های کاردانش

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 60 هزار دانش آموزان در گروه های کم توان ذهنی در رشته های کاردانشی مشغول به تحصیل هستند.

اشتغال به تحصیل قریب  به  60 هزار دانش آموز کم توان ذهنی در رشته های کاردانش

به  گزارش خبرگزاری موج  فارس، حمید طریفی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز گفت:  36 رشته کاردانش خاص دانش اموزان استثنایی را ایجاد کردیم که متناسب با شرایط و اقلیم و بازار کار باشند و خروجی های هنرستان های استثنایی ما نیز بسیار خوب و در حد خروجی هنرستان های عادی می  باشد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود:دوره پیش حرفه ای و حرفه ای با هدف اینکه دانش آموزان آمادگی ورود به حرفه و شغل را داشته باشند و یک تضمینی برای آینده و زندگی آنها باشد ایجاد شده است.

طریفی ادامه داد: رویکرد ما رویکردی حمایتی است تا اینکه دانش آموزان استثنایی نیز در فرآیند رشد و توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.

وی گفت: همانگونه  که آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور است دانش آموزان استثنایی نیز جزئی از آموزش و پرورش هستند و باید همان نگاهی که به دانش آموزان عادی داریم به دانش آموزان استثنایی نیز داشته باشیم.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه نزدیک به 60 هزار نفر از دانش آموزان ما در گروه های کم توان ذهنی در رشته های کاردانشی مشغول به تحصیل هستند گفت:  از آنجا که تک تک این دانش آموزان در فرآیند رشد، توسعه و تعالی کشور تاثیرگذارند لذا باید شرایط برای آنها محیا شود و ما نیزاز آنها حمایت  می کنیم. 

طریفی افزود: ایجاد  رشته های متناسب با این دانش اموزان برای ادامه تحصیل در سطوح عالی و تکمیلی با رویکرد مهارت آموزی و حرفه ای  نیز از ماموریت های اصلی ما است و این رویکردی برگرفته از  نگاه ملی به این دانش آموزان است. 

وی به تعاملات بین بخشی و فرابخشی و ارتباطاتی که  با سازمان کار، بهزیستی، وزارت کار و تعاون داریم اشاره کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: لازم است رشته های متناسب با شرایط روز و مشاغل مورد نیاز در آینده برای این دانش آموزان ایجاد شود و حتما رشته ها بازنگری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه