English

انطباق استراتژی همراه اول در نظام سلامت الکترونیک با ترند جهانی

قائم‌مقام همراه اول در پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک، ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام، به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت در کشور پرداخت.

انطباق استراتژی همراه اول در نظام سلامت الکترونیک با ترند جهانی

 به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع عصر امروز چهارشنبه 16 اسفند 1402 پس از دو روز فعالیت در مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به کار خود پایان داد.

همزمان با روز پایانی این رویداد، پنل تخصصی «برنامه سلامت خانواده و نظام سلامت الکترونیک» با حضور مسوولان اجرایی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و فعالان نظام سلامت با مدیریت حمیدرضا جمشیدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و حمید بهروزی قائم مقام همراه اول نیز طی ارائه ای تخصصی از ظرفیت های هوش مصنوعی در نظام سلامت و اقدامات همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز «اپراتوری سلامت» گفت.

سخنرانی قائم مقام همراه اول با محوریت «قدرت هوش مصنوعی در نظام سلامت الکترونیک» انجام شد و در ابتدا ضمن تشریح ساختار هوش مصنوعی اظهار کرد: ارزش بازار هوش مصنوعی سلامت 11 میلیارد دلار در سال 2023 برآورد شد که پیش بینی می شود تا 2030 به 190 میلیارد دلار برسد.

قائم مقام همراه اول با تأکید بر اینکه انتظار می رود نرخ رشد ترکیبی سالانه مهارت های هوش مصنوعی در حوزه سلامت به 37.5 درصد برسد، تصریح کرد: همچنین براساس تحلیل های دانشگاه هاروارد در حوزه سلامت عمومی، استفاده از هوش مصنوعی در نظام سلامت می تواند تا 50 درصد از خطای تشخیص های پزشکی بکاهد.

وی درباره بخش های کاربردی هوش مصنوعی در حوزه سلامت عنوان کرد: ارتقای دقت در تشخیص های پزشکی از جمله کاربردهای این فناوری است که به عنوان دستیار پزشک عمل می کند و با جمع آوری داده های بیماران، قابلیت تشخیص با دقت بالا را فراهم می آورد.

قائم مقام همراه اول با تأکید بر اینکه اگر گجت های هوشمند به سبک زندگی مردم اضافه شود، می تواند بیش از پیش به کاهش ریسک های سلامت کمک کند، یادآور شد: علاوه بر این با توجه به اینکه در حوزه هوش مصنوعی با هزینه های بسیار بالایی در زمینه های جمع آوری و تحلیل داده ها مواجه هستیم، بهترین گزینه ها برای ارائه خدمات اپراتوری، اپراتورهای تلفن همراه هستند که بیشترین میزان اطلاعات با بالاترین میزان امنیت را از مشترکان در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در پروژه سلامت الکترونیک به دنبال انطباق با استراتژی و ترندهای جهانی هستیم، خاطر نشان کرد: ما در همراه اول به عنوان دارنده نخستین دارنده پروانه اپراتوری سلامت به تأمین زیرساخت مراکز داده، سخت افزارهای مورد نیاز، پردازشگرهای هوشمند، ایجاد شبکه امن ارتباطی، توسعه پلتفرم جامع و یکپارچه سلامت، توسعه برنامه های کاربردی، ارائه راهکارهای احراز هویت و امنیت در تمامی لایه ها، ارائه سرویس های نوین حوزه سلامت، سرمایه گذاری و حمایت از شرکت های نوپا و استارتاپ های حوزه سلامت پرداخته ایم.

گفتنی است در ادامه نیز جمشیدی مدیر این پنل تخصصی، ضمن ابراز خشنودی از همکاری وزارت بهداشت و همراه اول که امید می رود در میدان عمل، شاهد گشایش های جدی در حوزه نظام سلامت باشیم، ابراز کرد: همراه اول اتوبان بزرگی را در حوزه دیجیتال توسعه داده است که صدها استارتاپ می توانند بیایند از این ظرفیت برای ارتقای نظام سلامت جامعه بهره برداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه