English

چگونگی شکل‌گیری سیاره زمین شکافته شد

براساس یک مطالعه جدید از موسسه «کالتک»، زمین در مراحل اولیه خود از مواد داغ خشک شکل گرفته و آب در مراحل بعدی وارد زمین شده است.

چگونگی شکل‌گیری سیاره زمین شکافته شد

 به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «سای تک دیلی»، این تحقیقات با ارائه سرنخ‌های جدید می‌گوید که اضافه شدن مواد فرار و بی‌ثبات تنها در مراحل پایانی شکل گیری زمین روی داده است و این مساله بر تئوری‌های شکل‌گیری خشکی زمین (terrestrial) تاثیر دارد. میلیاردها سال پیش، در یک دیسک عظیم از گرد و غبار و گاز و مواد سنگی که به دور خورشید جوان می‌چرخید، تکه‌های بزرگ و بزرگتری از اجرام گردهم آمدند و در نهایت به سیارات، قمرها و سیارک‌ها (asteroids) شکل دادند.

دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا فرایندهای منجر به شکل گیری سیارات از جمله سیاره زمین را بشناسند. یکی از راه هایی که دانشمندان می‌توانند چگونگی شکل گیری زمین را بشناسند این است که گدازه‌ها یا «ماگماها»ی (magmas) قسمت‌های داخلی زمین را مورد بررسی قرار دهند. نشانه‌های شیمیایی از این نمونه‌ها دربردارنده سابقه‌ای از زمان و ماهیت موادی است که زمین را شکل دادند همانطور که فسیل‌ها سرنخ‌هایی درباره گذشته بیولوژیکی زمین ارائه می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه