English

ابتکار بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور برای عبور از مخاطرات سال ۱۴۰۱ چه بود؟

صنعت تلکام ایران در سال 1401 با چالش‌های جدی مواجه بود؛ اتفاقات و تحولات اجتماعی که جرقه آنها از شهریور سال 1401 در کشور زده شد و اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای بر روی پلتفرم‌های بین‌المللی در کشورمان را رقم زد.

ابتکار بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور برای عبور از مخاطرات سال 1401 چه بود؟

به گزارش خبرگزاری موج ، صنعت تلکام ایران در سال 1401 با چالش‌های جدی مواجه بود؛ اتفاقات و تحولات اجتماعی که جرقه آنها از شهریور سال 1401 در کشور زده شد و اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای بر روی پلتفرم‌های بین‌المللی در کشورمان را رقم زد.

این موضوع به طرز چشم‌گیری از درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه کاست.

در این میان عدم افزایش تعرفه‌های ارتباطی موبایل که سال‌هاست ثابت باقی مانده است، موجب شد تا سنگینی بار کاهش درآمد بر شانه‌های اپراتورهای تلکامی مضاعف شود. 

مضاف بر اینکه اپراتور اول ارتباطی در تابستان سال گذشته با حملات و تهدیدهای متعدد سایبری مواجه و موفق به دفع آنها شد که همین باعث شد تا اقدامات جدید و جدی‌تری را برای مقابله با ریسک‌های امنیتی در پیش بگیرد و قابلیت‌های خود را در این زمینه به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد.

جالب است که همراه اول به عنوان لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال و یکی از شرکت‌های بزرگ بورسی، ابتکار عمل خود برای پشت سر گذاشتن این چالش‌ها و بحران‌های یاد شده را سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پلتفرم‌ها و سرویس‌های دیجیتالی مطرح کرده است.

در واقع این پلتفرم‌ها توانستند با ارائه سرویس‌های دیجیتال جایگزین به شهروندان، ضمن پر کردن نسبی خلأ ناشی از محدودسازی پلتفرم‌های بین‌المللی، با ایجاد جریان‌های درآمدی جدید، کاهش درآمدهای همراه اول را نیز تا حدی جبران کنند.

بنابراین می‌توان با نتیجه‌گیری از همین امر که شاهدی است بر ثمربخش بودن مسیرهایی که این اپراتور در سال‌های اخیر به کار بسته است، اپراتورهای تلکامی دیگر را نیز ترغیب به تبعیت از این نقشه راه هوشمندانه کرد تا هم به رفع تهدیدات خود پرداخته و هم زمینه جبران خلأهایشان فراهم شود.

به طور خلاصه مسیرهایی که توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال، سرمایه‌گذاری در سرویس‌های نوآورانه، توسعه نسل جدید شبکه‌های موبایل و مشارکت در راه‌اندازی مگاپروژه‌های ملی را شامل می‌شود، ضامن بقا در شرایط بحران خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه